Darksiders Wiki
Advertisement

Waśń jest jednym z ostatnich Nefilim i Jeźdźcem Apokalipsy. Jest jeźdźcem Białego Konia, znanego jako Chaos. Dzierży dwa rewolwery Łaskę i Odkupienie jako swoje podstawowe bronie. Jego dodatkową bronią są dwa zakrzywione sztylety do walki w zwarciu. Jego obecne miejsce pobytu jest nieznane.

Biografia[]

Początki[]

Waśń narodził się jako jeden z Nefilim i wziął udział w ich ludobójczej krucjacie przeciwko wielu światom. Jednak wraz ze swoim rodzeństwem Śmiercią, Furią i Wojną, Waśń zdezerterował, ponieważ znużył go rozlew krwi i uświadomił sobie jak wielkie zagrożenie, ich gatunek stanowi dla równowagi. Czwórka opuściła swój lud i przysięgła lojalność Radzie Spopielonych w zamian za niewyobrażalną moc. Podczas ceremonii Waśń patrzył, jak Furia wywołała zamieszanie z powodu swojej niecierpliwości.

Rada wysłała Czwórkę na Dalekie Pola, do Opiekuna Koni, który poprowadził ich w procesie oswajania Widmowych Koni, które miały stać się ich wierzchowcami. Zostawiwszy broń na ziemi obok broni rodzeństwa, przystąpił z Furią do zakładu Wojny o to, kto pierwszy oswoi swojego konia. Waśń i Furia wyśmiali jego skłonność do chełpienia się, a Opiekun skrytykował ich za dziecięce kłótnie. Wkrótce po oswojeniu Rozpaczy przez Śmierć, pozostali poszli w jego ślady i Waśń oswoił swojego wierzchowca, Chaos.

Pierwszym zadaniem Jeźdźców było oczyszczenie stworzenia z ich gatunku. Podczas gdy pozostali Jeźdźcy wykonali swoje zadanie i odnieśli sukces, Waśń czuł wielką winę za swój czyn. W miarę upływu czasu zakwestionował konieczność unicestwienia Nefilim, przyznając, że popełnili błąd, próbując zdobyć Eden, jednocześnie czując, że Rada Spopielonych albo popełniła błąd, albo celowo zmusiła Jeźdźców do popełnienia takiego czynu jako testu lojalności.

Darksiders Komiks część pierwsza[]

Podróżując do Królestwa Ludzi ze swoim bratem i siostrą, aby zatrzymać wymykającego się spod kontroli Wojnę i postawić go przed Radą, Waśń był tym, który powiedział swojemu rodzeństwu, że muszą odebrać Wojnie Pożeracza Chaosu. Po tym, jak Wojna przebił Śmierć i został rozbrojony, Waśń skierował broń w stronę Wojny, grożąc mu nią i komentując, że „to dobrze, że Śmierć jest prawie niewrażliwy”, ostrzegając swojego młodszego brata, że jeśli się nie uspokoi, to go zabije, bo brakuje mu opanowania Śmierci.

Darksiders Genesis[]

Natychmiast po masakrze Nefilim w Edenie, Waśń i Wojna zostali wezwani na spotkanie ze swoimi nowymi panami; Radą Spopielonych. Obaj zostali wysłani, aby udaremnić spisek Lucyfera, który miał doprowadzić do upadku rodzaju ludzkiego. Jako pierwszy dowód, obaj zostali wysłani na Kraniec Cieni, aby odszukali jego władcę, Lorda Demonów Samaela, który, według Rady, spiskował z Lucyferem.

Kiedy obaj dotarli do Krańca Cieni, odkrywają, że Czarna Skała jest atakowana przez armię demonów. Wojna sugeruje, że mogą wykorzystać bitwę jako odwrócenie uwagi, aby znaleźć słaby punkt w fortecy i wkraść się do środka. Chociaż nie są tego pewni, para podejrzewa, że za atakiem stoi demon Moloch. Udając się po zewnętrznej ścianie Czarnej Skały, zostają spowolnieni przez Demona Nicości, którego zabijają przed spotkaniem z Samaelem.

Samael wyjaśnia, że odpowie na pytania duetu po tym, jak rozprawi się z Molochem, w międzyczasie wysyła ich na spotkanie z jego sojusznikiem w Pustce. Po drodze, Wojna znajduje i używa Gwiazdy znanej jako Miecz Worpalny. Tam Waśń wyjaśnia, że chociaż nie mogą ufać Vulgrimowi, nie mogą go również zabić, bo jak powiedział Vulgrim zostaliby uwięzieni w pustce na całą wieczność.

Vulgrim wyjaśnia, że istnieje szczególny przedmiot, który Samael miał dla niego znaleźć w ramach umowy, którą zawarli, ale równie łatwo może go zdobyć z pomocą dwóch jeźdźców w zamian za Lucyfera na srebrnej tacy. Duet wkracza do Jaskini Popiołów, wymiaru więziennego, a po złamaniu zamka na skarbie Vulgrima wpada na miejscowego strażnika: Demona Popiołów.

Po krótkiej walce z demonem para zdobywa skarb Vulgrima i wraca do jego bazy. Pod wpływem Vulgrima kryształ przekształca się w żeńskiego demona znanego jako Dis, kupczynię i wspólniczkę Vulgrima, którą ten wysłał na poszukiwanie Rdzenia Żaru, potężnego przedmiotu ważnego dla Lucyfera, ale została ona przyłapana podczas swojej misji i uwięziona. Rdzeń Żaru był potężnym magicznym artefaktem zawierającym moc tysiąca słońc i obecnie znajdującym się w demonicznej kuźni zwanej Piekielnym Skarbcem, Waśń założył, że jeśli obaj zdołają go odzyskać przed Lucyferem, wtedy nieźle pokrzyżują jego plany.

Para przybywa tuż przed Skarbiec i zaczyna wywalczać sobie drogę do środka, po przejściu przez labirynt wytopionego sprzętu, para wpada na demona strzegącego krypty: Bełtomiota Legionu i przejmuje kontrolę nad Rdzeniem Żaru. Duet wraca do Vulgrima z przedmiotem, chociaż ten twierdzi, że to tylko połowa całego urządzenia, którego potrzebuje. Jeśli użyją Rdzenia, aby zasilić Oko Wyroczni, da im to możliwość szpiegowania każdego w dowolnym miejscu w całym stworzeniu, w tym Lucyfera i jego współspiskowców.

Vulgrim wiedział, gdzie znaleźć taki przedmiot. Znajdował się on w świątyni głęboko w Mroźnej Grocie i był strzeżony przez armię demonów. Po rozpaleniu czterech ceremonialnych ognisk prowadzących do świątyni i zdobyciu Bomby Pustki, Mędrcy ujawniając swoje niezadowolenie, reanimują swojego psa stróżującego: Upadłego znanego jako Spiekły Anioł. Upadły Anioł, który stał się demonem, wkrótce zostaje zabity przez Wojnę i Waśń wraz ze swoimi panami, a duet chwilę później znajduje Oko Wyroczni.

Dwaj Jeźdźcy wracają do Pustki, by spotkać się z Samaelem, który przybył po wyczerpującej walce z Molochem. Vulgrim łączy oba przedmioty, które przynieśli dla niego Jeźdźcy i używa ich do wyśledzenia mrocznej esencji Lucyfera, której ślady znajdują się w Skarbcu Mammona. Samael zwraca uwagę, że jeśli Lucyfer sprzymierzył się z Mammonem i innymi Panami Piekła, to ich zniszczenie posłuży misji Jeźdźców.

Niechętnie para udaje się do królestwa Mammona, aby przesłuchać Pana Piekła, gdzie walczą z kilkoma potężnymi demonami, w tym dwoma Bełtomiotami oraz jednym Oblężnikiem należącymi do Legionu i dowiadują się, co dokładnie Lucyfer dał demonowi w zamian za jego lojalność: artefakty z Edenu, chociaż sam Mammon się im wymyka. W rezultacie nie mają niczego, co pomogłoby im zbliżyć się do Lucyfera, poza demoniczną mapą i sztyletem, który Waśń rozpoznaje.

Wracając do Vulgrima, para wyjaśnia Samaelowi i Vulgrimowi, co znaleźli. Według Samaela w Edenie pozostało wiele potężnych artefaktów, jeśli Lucyfer znalazł drogę do tego, co rzekomo miało być zamkniętym królestwem, miałby dostęp do ogromnego arsenału potężnej broni. Podczas gdy Vulgrim przyglądał się mapie, Samael wziął dwóch jeźdźców na stronę.

Mówił, że mimo iż Rada dała Jeźdźcom wielką moc, miała ona swoje granice, granice, które on mógł do pewnego stopnia usunąć, ale tylko jeśli Jeźdźcy sami je poczują. Powiedział, że ogranicza ich poczucie winy oraz przeszłość, a także że Rada dzięki temu może tłumić ich wewnętrzny bunt i chaos. Kiedy Waśń pogardliwie powiedział, że jego entuzjazm był udawany, Samael uciszył ich i otworzył wrota do ich wewnętrznych konfliktów. Jeźdźcy poczuli przez to ból, a Samael wyjaśnił, że on go nie zadał oraz że bólu, nienawiści i gniewu mogą użyć jak broni. Skarbiec Mammona okazuje się słabo broniony i Jeźdzcy szybko dostają się do samego Pana Piekła, który próbując się ratować, rzucał swoimi skarbami w Jeźdźców.

Wybryki Demona sprowokowały Waśń, który postrzelił go, choć szybko okazało się, że była to tylko iluzja. Prawdziwy Mammon, przepływał przez swoje złoto, aby unikać i atakować Jeźdźców, jednocześnie uwalniając swój arsenał magicznej broni. Gdy pokonali swojego przeciwnika, para domagała się informacji, o planach Lucyfera, a kiedy Mammon odmówił ujawnienia czegokolwiek, Waśń go zastrzelił.

Mammon był ślepą uliczką, a Samael poprowadził Jeźdźców do innego Pana Piekła, Beliala Plugawiciela. Ścieżka do królestwa Beliala była labiryntem, chociaż Vulgrim znał sposób, aby się nią poruszać. Niektóre głupie demony wyznaczyły amulet o wielkiej mocy i wartości jako nagrodę w bitwie na arenie. Vulgrim powiedział, że jeśli Jeźdźcy wygrają, Vulgrim będzie mógł użyć Amuletu, aby znaleźć drogę do Beliala o wiele łatwiej.

Po krótkiej rzezi duet zabrał talizman i wrócił z nim do Vulgrima. Według Vulgrima amulet należał kiedyś do Beliala i nadal nosi jego smród, a Vulgrim używając go, może wskazać drogę do jego królestwa, chociaż powinni zapytać Samaela o to, gdzie dokładnie się ono znajduje. Według Samaela, królestwo, obok tria Postrachów-Strażników, było darem Lucyfera dla Beliala, w zamian demon tworzy dla Fałszywca broń, ale Samael nie wie jaką.

Wojna i Waśń polując na Postrachy w całym królestwie Beliala i dowiadują się, jaką broń tworzył Belial. Działo Plagi, które było bezpośrednio połączone z Edenem, plugawiąc jego wody, aby zaspokoić potrzeby Lucyfera, podczas gdy Belial przybierał na sile. Waśń i Wojna trafiają do zbiornika Beliala, gdzie niszczą jego broń. Mimo to Samael kpi z jeźdźców, gdyż portal jest wciąż otwarty, a wszystko, co osiągnęli, to uwolnienie sumienia od swoich czynów.

Z kpiną Samaela w tyle ich umysłów, dwaj jeźdźcy udają się do domu Beliala, gdzie żarłoczny demoniczny czarownik utył na swoich skażonych wodach. Nadęty demon zostaje pokonany przez Wojnę i Walkę i pod groźbą śmierci dosłownie odkrztusza runę mapy, która zabierze ich do Edenu. Mimo rozczarowania, że Belial nie umarł, Samael i Vulgrim otwierają drogę do wciąż płonącego Edenu dla Jeźdźców.

Eden krył w sobie wiele okropności dla Jeźdźców, poza nieprzyjemnymi wspomnieniami zdradziecka anielska istota znana jako Astarte użyła nekromancji, by stworzyć armię nieumarłych Nefilim i Aniołów, a teraz służy Lucyferowi w zamian za jej uwolnienie z cmentarza, jakim stał się Eden. Wściekli Jeźdźcy mordują nieumarłe zabawki Astarte i niszczą ciało anielicy, chcąc sprowadzić ją z powrotem do Rady, aby odpowiedziała za swoje zbrodnie.

Astarte nadal wyśmiewa dwójkę jako zdrajców ich gatunku, co rozwścieczyło Wojnę, który położył kres jej hipokryzji i istnieniu na końcu swojego ostrza. Dwaj jeźdźcy postanawiają odciąć ścieżkę do Edenu i skonsultować się w tym celu ze swoimi demonicznymi sojusznikami. Według Vulgrima, aby osiągnąć swój cel, potrzebowaliby Prakamienia, anielskiego artefaktu o ogromnej mocy, a według Samaela mogli go znaleźć pośród trupów w Edenie.

Po powrocie do Edenu duet zostaje powitany przez Abaddona, który wyjaśnia, że Lucyfer pokonał jego siły czystą brutalną siłą i wypaczył jego szeregi, zmieniając jego ludzi w potwory. Chociaż para znajduje to, co ich zdaniem jest odpowiednim artefaktem, Iskrę Eteru, Abaddon prosi, aby zostali i pomogli mu zabić potwora na szczycie Edenu, który wypacza Eden. Po drodze odkrywają wciąż żyjącego Nefilim, chociaż ten, który wkrótce umiera, mówiąc złowieszczo o swojej „Matce”.

Wracając do swoich demonicznych sojuszników, Jeźdźcy dowiadują się o niepokojących wiadomościach: Lucyfer zakończył już swoje interesy w Edenie i przekazał je innemu Władcy, Dagonowi, który chciał pochłonąć wody Edenu, aby móc ich użyć do zalania Świata, aby zbudować swoje królestwo na jego zatopionych ruinach. Para poluje na Gromowładnego Dagona, eliminując szamana, jego akolitów i niszcząc barierę, której używał do zapewnienia mu bezpieczeństwa.

W końcu duet zwraca swoją uwagę na potężnego demona, walczy z burzą i zabija go, ale umierającym oddechem Dagon próbuje zabrać ze sobą dwóch jeźdźców. Wyczerpani po zaimprowizowanej kąpieli, obaj jeźdźcy śmieją się z ich „oczyszczenia”. Cuchnący jeźdźcy wracają do Samaela, który kieruje ich do ostatniego Porucznika Lucyfera, nikogo innego jak samego Molocha. Niestety, dzięki działaniom Lucyfera demon stał się prawie niezwyciężony, dlatego najpierw będą musieli go osłabić.

Duet wkroczył do Bagrowiska, obozu górniczego Molocha i zapolował na jego Nadzorcę, byłego sługę Samaela w postaci Tarczownika Legionu. Gdy posiłki Molocha były w nieładzie, ten nie był już w stanie bronić źródła swojej mocy, Krwawego Całunu, która zapewnia mu niemożliwą wytrzymałość, będąc przetrzymywanym w zbrojowni fortecy Samaela na Czarnej Skale. Przekradając się do Czarnej Skały przez tajne przejście, para znajduje i niszczy Krwawy Całun.

Kiedy nietykalność Molocha zniknęła, Jeźdźcy ścigają go, a Samael dołącza do nich, obserwując z daleka, jak dwaj jeźdźcy pokonują demonicznego zdobywcę. Kiedy Moloch leży pokonany, śmieje się, że Jeźdźcy zatańczyli, jak im Lucyfer zagrał, zanim Samael dobił Molocha, ten twierdził, że plan Lucyfera już się dokonał. Jeźdźcy domagają się, aby Samael powiedział, co wie o planach Lucyfera. Samael wyjaśnia, że matem Lucyfera jest Animus, żywe ucieleśnienie chciwości i nienawiści stworzone z dusz różnych Mistrzów zebranych po ich śmierci.

Animus został zaprojektowany, aby pomścić to, co było postrzegane jako rola Ludzkości w unicestwieniu Nefilim, poprzez zdeprawowanie ich najgorszymi aspektami kosmicznego gatunku. Kiedy Jeźdźcy przybywają na Ziemię, nie mogą nic zrobić dla ludzi, poza wybijaniem tych zarażonych Animusem Lucyfera. Po ich powrocie Rada gratuluje Jeźdźcom ich czynów, ale nie będzie już tolerować ingerencji w losy ludzkości.

W ten sposób Ziemia zostaje odcięta od Królestw i zawarty zostaje pakt Siedmiu Pieczęci, blokujący działania aniołów, demonów i pełną moc Jeźdźców, aż do czasu, gdy Ludzkość będzie gotowa stanąć do walki jak równy z równym z pierwszym i drugim królestwem.

Darksiders Komiks część 2[]

W ostatnich latach czwórka pojechała do Mrocznego Królestwa, aby dostarczyć wiadomość Samaelowi. Kiedy Furia zauważyła, że jest zbyt cicho i podejrzewała, pułapkę, Waśń wyraził chęć podjęcia jakiejś akcji w nadziei, że wpadną w pułapkę. Wychodząc, Waśń strzelił w jedną ze stóp demona jako ostrzeżenie dla tych, którzy odważą się spróbować zaatakować go i jego rodzeństwo.

Krypty Abominacji[]

Waśń był obecny ze swoim rodzeństwem, kiedy Śmierć mówił o Wielkich Abominacjach i był zirytowany tym, że od samego początku, mu o nich nie powiedziano. Waśń wydawał się później chętny do towarzyszenia Śmierci w jego misji do Krypt Abominacji i był wściekły, gdy Śmierć kazał mu zostać z Furią i Wojną. Kłócił się, mówiąc, że „czasy się zmieniły”, a Śmierć już nie rządził. W końcu wyciągnął broń w kierunku Śmierci, ale poddał się, gdy Żniwiarz na niego spojrzał.

Darksiders 3[]

Podczas wydarzeń przedwczesnej Apokalipsy Rada powiedziała, że ​​Waśń „zajmuje się czymś innym”. Jakakolwiek misja została powierzona Waśni przez Radę, prawdopodobnie albo bardzo szybko ją ukończył, albo równie szybko porzucił.

Waśń przeniknął do Schronienia, które narodziło się z rąk Twórców, w przebraniu człowieka znanego jako Jones. Tam spotkał swoją siostrę Furię prawdopodobnie po raz pierwszy od wieków, kiedy gniewnie wyzwał ją za jej bezduszne lekceważenie ludzi uwięzionych między wojną Nieba i Piekła i potajemnie wyraził swoje rozczarowanie swoimi obowiązkami w Radzie Spopielonych.

Podczas walki Furii z Żądzami, wraz z pojawiły się iluzje Waśni, Wojny i Śmierci. Waśń powiedział jej, że poradził sobie z innymi Grzechami, ale Furia później przejrzała słabą imitację jej braci po tym, jak trójka pokornie się jej pokłoniła. Później, pod koniec gry, Jones ujawnił swoją prawdziwą tożsamość jako Waśń, gdy ubezpieczał, Ulthane'a i innych Twórców, którzy grali na czas, aby Furia i pozostali ocalali ludzie zdążyli uciec, gdy Abaddon, odrodzony jako Niszczyciel, rozkazał swoim żołnierzom zabić ich wszystkich.

Darksiders 2[]

Kiedy Śmierci udało się przywrócić Górski Ogień, co pozwoliło Twórcom na ponowne używanie ich kuźni w mniejszym lub większym stopniu, Alya, podarowała Śmierci jedną z broni Waśni, Odkupienie. Śmierć zauważył, że to broń jego brata i zapytał, jak znalazła się w Krainie Kuźni, jednak Alya prawdopodobnie, sama tego nie wiedziała.

Darksiders[]

Ulthane podarował Wojnie drugi rewolwer Waśni, Łaskę po tym, jak ten udał się z wizytą do niego po tym, jak zabił Żałobnicę. Wojna natychmiast użył pistoletu, aby zmusić Ulthane'a, żeby powiedział, co robi na Ziemi, na dobrowolnym wygnaniu i jaką rolę odegrał w tej przedwczesnej Apokalipsie, bez powodzenia. Po złamaniu Siódmej Pieczęci Waśń u boku Furii i Śmierci został wezwany na Ziemię i stanął z nimi po stronie Wojny.

Osobowość[]

Ze względu na to, że jest to ostatni wprowadzony Jeździec, osobowość Waśni różni się znacznie w zależności od kanonu.

W powieści Waśń jest uparty, niecierpliwy, sarkastyczny i niegrzeczny. Ma również krótki temperament, o czym świadczy jego kłótnia ze Śmiercią, chociaż jego temperament nie wydaje się tak krótki, jak jego brata Wojny. Jest też niemiły dla innych, posuwając się tak daleko, że kwestionuje nawet autorytet Śmierci. Zgodnie ze słowami Panoptosa, istnieje pewne tarcie między Waśnią i jego bratem Śmiercią, ponieważ Waśń „ostrzegł” Panoptosa, że ​​Śmierć jest „sarkastycznym draniem”. Jest to utrwalone przez Waśń trzymającego broń przy głowie Śmierci, gdy ten ostatni nakazał trzem młodszym jeźdźcom pozostać w tyle, podczas gdy on szukał tych, którzy próbowali wejść do Krypt Abominacji. Postawa Waśni wydaje się irytować Śmierć do tego stopnia, że ​​starszy jeździec kilka razy skarżył się Radzie Spopielonych na jego postawę i zachowanie. Śmierć stwierdza, że ​​jest wierny Radzie, pomimo swojej postawy, ale jednocześnie nie jest do końca lojalny.

W komiksach Waśń ma nadzieję, że on i jego rodzeństwo wpadną w pułapkę, bo będą mieć powód do walki, co sugeruje, że lubi walczyć. Przywiązuje rodzeństwo do ich obowiązków, powiedział kiedyś Wojnie, który przechwalał się, że „w pojedynkę rzucił Legiony Anubisa na kolana”, że to jego obowiązek, ponieważ Wojna był tym, który zaczął bitwę. Waśń nie marnuje czasu, jeśli chodzi o interesy i daje przykład, jak dać innym nauczkę. Dowodem na to jest, uciszenie demonicznych hord, które szydziły z Jeźdźców, gdy odeszli po dostarczeniu wiadomości Samaelowi, strzelając w stopę jednego z demonów, który krzyczał „Zabić Jeźdźców!”, jako ostrzeżenie dla sił Samaela, aby nie przeszkadzały im w odejściu. Innym przykładem jest sytuacja, gdy pozostali Jeźdźcy zostali wysłani, by walczyć z Wojną, który wpadł w Krwawy Szał, Waśń kontrolował sytuację, aby nie eskalowała do pełnej bitwy, po tym, jak Wojna zaatakował Furię i przebił Śmierć, który obronił siostrę własnym ciałem i w następstwie odciął ramię Wojny.

Zgodnie z oświadczeniem jego siostry Furii do Rady, kiedy stwierdziła, że ​​sprawa Siedmiu Grzechów Głównych wymaga delikatnej uwagi, Waśń jest „najdelikatniejszy” ze wszystkim Jeźdźców, chociaż wydaje się raczej sarkastyczna, gdy wypowiada tę uwagę.

Udając człowieka imieniem Jones, Waśń powiedział Furii, kiedy ta została uratowana przez ludzi po tym, jak Zazdrość ją pokonała, że już wie, jak ludzie czują się podczas Apokalipsy: jak czują się niezdolni do skutecznej walki zarówno z niebem, jak i piekłem, wciągnięci w konflikt, w którym nie chcieli uczestniczyć i teraz są zmuszeni do ukrycia się, aby przeżyć. Waśń może być jedynym członkiem Jeźdźców, który naprawdę znał ludzkość i rozumiał, jak się czuje, wykazując wielką zdolność wczuwania się w ich sytuację. W rezultacie Waśni udaje się dyskretnie przekonać swoją siostrę, aby zmieniła swój pogląd na ludzkość i odnalazła nowy cel w byciu ich obrońcą, zanim wymierzy sprawiedliwość. Z tego powodu Waśń ma prawdziwy szacunek dla ludzkości i jej roli we wszechświecie, pozornie starając się pomóc im z własnej woli.

W Darksiders Genesis, które przedstawia Waśń we wczesnych latach jego kariery jako Jeźdźca, Waśń demonstruje luźną, mądrą i prawie dziecięcą osobowość. Pokazał, że lubi żartować i przechwalać się w bitwie, często lekceważąc tragiczne sytuacje, ale wciąż był oddany o swojej misji. Jest skłonny do zbierania pamiątek i przedmiotów z bitew, na przykład, kiedy wraz z Wojną, stanęli naprzeciw Mammona, na krótko został rozproszony przez figurkę złotego konia na biegunach, którą rzucił w niego demon. Waśń jest także jedną z nielicznych postaci w serii, które coś przysięgają. Lubi też drażnić demony dla kaprysu, na przykład, gdy mówi Samaelowi, że jego poprzedni Nadzorca nazwał go „Nikim”.

Pomimo swojej wyluzowanej postawy, Waśń może być poważny w razie potrzeby i często robi przemyślane uwagi, jak kiedy zakwestionował, czy mądre jest pozostawienia całego złota Mammona, ponieważ Samael prawdopodobnie użyłby go do zebrania armii. Jednak Waśń przez swój bardzo krótki temperament jest skłonny do strzałów bardziej impulsywnych, aniżeli przemyślanych. Jego beztroska postawa prowadzi go do poszukiwania niejasnych szlaków i nierzetelnych informacji, ponieważ jest bardzo pewny siebie i wie, że może po prostu wywalczyć sobie drogę z niebezpiecznych sytuacji. Waśń nieustannie dba o swój własny interes, nawet podczas służby Radzie Spopielonych.

Chociaż wykazano, że ma bliski relację z Wojną, naleganie Waśni na wytrwałość i osobiste korzyści, wbrew poczuciu obowiązku zachowania równowagi i wiary w Radę, sprawia, że ​​charaktery tej dwójki są sprzeczne. Najbardziej palącą kwestią konfliktu między nimi była eksterminacja Nefilim, gdzie Waśń nadal zastanawiał się, dlaczego Rada Spopielonych miała podjąć taką decyzję, Wojna stwierdził, że ​​to ze względu na równowagę, powodując wielką frustrację Waśni z powodu braku wyrzutów sumienia u Wojny. Dopiero gdy okazało się, że Wojna żywi w sobie wyrzuty sumienia z powodu wyginięcia Nefilim, duet stał się bardziej otwarty między sobą. Podczas gdy Waśń początkowo wolał zachować swoją przeszłość dla siebie, jego braterska więź z Wojną pomogła mu otworzyć się na temat swojej przeszłości jako kogoś, kto zabijał dlatego, że lubił zabijać i wstydził się swoich przeszłych czynów. Chociaż Waśń nie wyjaśnił Wojnie dokładnie, co zrobił, obiecał młodszemu bratu, że pewnego dnia powie mu wszystko. Wśród pozytywnych aspektów ich relacji, Waśń był pokazywany z uwzględnieniem mądrości Wojny co do celu Jeźdźców, podczas gdy Wojna czasami żartował, chociaż obaj zaprzeczali, że ma to coś wspólnego z ich dogadywaniem się, choć nieprzekonująco.

Zdolności[]

Jako jeden z ostatnich Nefilim i jeden z Czterech Jeźdźców Apokalipsy, Waśń jest niezwykle potężną istotą o nadprzyrodzonych mocach i zdolnościach. Jest strzelcem wyborowym dzięki swoim dwóm rewolwerom Łasce i Odkupieniu, które można ładować różnymi rodzajami amunicji, gdzie każda ma swój własny, unikalny efekt strzelania, a także ma wystarczającą siłę ognia, aby zniszczyć nadprzyrodzone potwory. Udowodniono też, że Waśń potrafi zabić niezliczone legiony potężnych demonów. Potrafi także skakać i strzelać kilka razy jednocześnie.

Bronie[]

  • Łaska — czarny czterolufowy pistolet, stylizowany na rewolwer. W pewnym momencie po Bitwie o Schronienie Łaska trafiła do Ulthane'a, który przekazał ją bratu Waśni, Wojnie.
  • Odkupienie — biały pistolet w stylu rewolweru. W pewnym momencie po Bitwie o Schronienie Waśń stracił Odkupienie i w jakiś sposób trafiło ono do Krainy Kuźni.
    • Zwykłe pociski - normalna amunicja.
    • Pociski Ładowane: wystrzeliwują silne, przebijające pociski. Mogą być ładowane do trzech poziomów, aby zwiększyć siłę strzału i rozmiar pocisku.
    • Pociski Elektrostatyczne: wystrzeliwują elektryczne bełty, które uderzają w cel i wszystkich sąsiadów, zadając obrażenia i zmniejszając prędkość ruchu.
    • Pociski Grawitacyjne: wystrzeliwują pola grawitacyjne, które przyciągają wrogów do centrum i wybuchają, kiedy pole się zapadnie. Można ładować do trzech poziomów w celu zwiększenia rozmiaru i czasu trwania.
    • Pociski Natury: wystrzeliwuje dużo pocisków na szerokim obszarze, które zwiększają szansę na pojawienie się kul zdrowia, gdy wrogowie po trafieniu nimi zostaną zabici.
    • Pociski Laserowe: wystrzeliwuje stały strumień energii, działając z dużą szybkością i szybko ładując Amok.
    • Pociski Lawowe: wbijają się we wrogów, zadając niewielkie obrażenia, jednak po kilku sekundach wybuchają, zadając obrażenia na małym obszarze. Im dłużej Waśń będzie ich używał, tym szybciej będzie nimi strzelał.
  • Ulepszenie Amoku
    • Zwykłe Pociski: Zwiększa szybkostrzelność.
    • Pociski Ładowane: wystrzeliwuje największe i najsilniejsze pociski.
    • Pociski Elektrostatyczne: wystrzeliwuje silniejsze pociski.
    • Pociski Grawitacyjne: wystrzeliwują silniejsze pola grawitacyjne.
    • Pociski Natury: wystrzeliwuje więcej pocisków na szerszym obszarze.
    • Pociski Laserowe: wystrzeliwuje większy i szerszy strumień.
    • Pociski Lawowe: pociski zmieniają się w miotacz ognia.
  • Sztylety — Kiedy wrogowie podejdą bardzo blisko, w ruch idą zakrzywione sztylety Waśni, pozwalające mu zabić pomniejszych wrogów lub odrzucić większych z powrotem na zasięg pistoletów.
  • Bomba Pustki — demoniczny artefakt działający identycznie jak Władca Pustki, który może otwierać portale między stałymi punktami w różnych lokalizacjach. Może być również używany jako broń, szczególnie, aby przyciągnąć wrogów do siebie.
  • Iskra Eteru — anielski artefakt zabrany z pola bitwy w Edenie, dzięki, któremu Waśń może uruchamiać niektóre mechanizmy w Edenie i poza nim oraz może być użyta na polu bitwy, aby ogłuszyć wrogów.

Zdolności Gniewu[]

  • Cienisty Klon — umiejętność, która pozwala Waśni na pozostawienie niewyraźnego obrazu samego siebie, który ostrzeliwuje jego wrogów z dużą szybkością przez krótki czas.
  • Miny — kiedy Waśń chce kontrolować tłum, wyrzuca te małe ładunki wybuchowe na pole bitwy, aby nękać każdego wroga, który zanadto się do niego zbliży.
  • Zagłada Świata — umiejętność, w której Waśń składa razem pistolety, by wystrzelić ogromny podtrzymywany pocisk, który zadaje ogromne obrażenia jego wrogom.

Forma Anarchii[]

Podobnie jak jego rodzeństwo, Waśń gromadzi energię, atakując swoich wrogów swoją główną bronią, a po osiągnięciu masy krytycznej uwalnia postać przypominającą ogromnego, czarnego rogatego demona z ogonem skorpiona z minigunem zamiast ręki i laserowym żądłem, które może namierzyć wrogów dla pomniejszych rakietowych pocisków.

Ciekawostki[]

  • Jest jedynym jeźdźcem, którego podstawową bronią nie jest broń biała.
  • Rewolwery Waśni w komiksie Darksiders można postrzegać jako poczwórne lufy, podczas gdy w grach tylko jeden z jego rewolwerów ma poczwórną lufe, a drugi pojedynczą.
  • Kiedy pojawia się w złudzeniu Żądz, głos Waśni brzmi identycznie jak Jones'a, co wcześnie wskazuje na jego prawdziwą tożsamość.

Notki[]

Pierwszy jeździec i jeździec na białym koniu jest zwykle znany jako Zwycięzca. Jednak za każdym razem, gdy w popkulturze pojawia się koncepcja Czterech Jeźdźców, pierwszy Jeździec jest najczęściej identyfikowany jako Zaraza. Ta identyfikacja z chorobą jest spowodowana przez Jeźdźca niosącego łuk, którego strzały zostały zidentyfikowane z Apollem i Artemidą. W mitologii greckiej uważano, że choroby wywoływane są przez ich strzały. Darksiders odbiega od obu imion, zamiast tego nazywa go Waśnią. Zamiast łuku, wersja Jeźdźca w Darksiders wydaje się mieć współczesną broń.

„I widziałem, jak Baranek zdjął pierwszą z siedmiu pieczęci i usłyszałem głos jednej z czterech postaci, donośny jak grzmot, mówiący: Chodź! I widziałem, a oto biały koń, ten zaś, który siedział na nim, miał łuk, a dano mu koronę, i wyruszył jako zwycięzca, aby dalej zwyciężać.”
— Apokalipsa Św. Jana 6, 1-2
Advertisement