Darksiders Wiki
Advertisement

Władca Pustki to rękawica, która może otwierać portale w wyznaczonych miejscach, umożliwiając posiadaczowi przechodzenie między nimi. Umożliwia także transport innych obiektów przez te portale, a nawet otwieranie jednego portalu przez drugi.

Darksiders[]

Nabycie[]

Przedmiot ten zdobywa się w trakcie uwalniania Azraela z Czarnego Tronu .

Wykorzystanie[]

Tworzy dwa portale, między którymi można się teleportować, przy czym pierwszy portal jest pomarańczowy, a drugi niebieski. Utworzenie trzeciego portalu anuluje pierwszy i zmieni stary niebieski na pomarańczowy. Portale te można umieszczać tylko na specjalnych panelach. Nowe portale można tworzyć między sobą. Jeśli stworzysz naładowany portal, znacznie zwiększy to prędkość wyjścia niego. Również, jeśli wycelujesz w istniejący portal, będziesz mógł go zamknąć. Portale można otwierać tylko na dużych, okrągłych, pomarańczowych panelach.

Historia[]

Władca Pustki robi to, czego nie potrafi żadna inna broń: tworzy dziurę w otaczającej nas rzeczywistości, dosłownie w samej czasoprzestrzeni.

Ten tajemniczy artefakt kipi energią, którą można wystrzelić przez zasłonę wszechświata. Kiedy powstają dwie takie perforacje, przestrzeń zakrzywia się z powrotem i portale łączą się ze sobą. Wejście do jednego portalu oznacza wyjście z drugiego, umieszczonego w innej lokacji. Mistrz posługiwania się tym narzędziem może przelecieć przez pustkę, aby dostać się do każdego zatęchłego zakamarka, nieosiągalnego w inny, bardziej konwencjonalny sposób.

Darksiders - Władca Pustki w użyciu

Władca Pustki w użyciu

Wyżej wymienione techniki są kluczowe do walki ze Strażnikami Wieży, rozwiązywania zagadek Czarnego Tronu i pokonania Stragi. Władca Pustki jest niezbędny do uzyskania legendarnego ulepszenia broni Błogosławieństwa Śmierci .

Darksiders 2[]

Nabycie[]

Ta umiejętność jest nabywana w Bezświetlu, gdy Śmierć szuka Skryby Jamaerah, aby zdobyć Klucz Aniołów. Śmierć zdobywa również ulepszoną wersję, Władcę Czasu od Lilith, próbując zdobyć Klucz Demonów od Samaela.

Wykorzystanie[]

Władca Pustki funkcjonuje prawie identycznie, jak w pierwszej grze: podobnie jak w pierwszych Darksidersach, musi on zostać wystrzelony w dwa osobne magiczne panele, aby stworzyć portal, przez który Śmierć lub przedmiot może podróżować. Utworzenie trzeciego portalu spowoduje zamknięcie pierwszego portalu, a portale można zamknąć w dowolnym momencie. Portale można również tworzyć przez inne portale, tak jak w pierwszej części, a także można je naładować przed utworzeniem, co spowoduje, że Śmierć lub przedmiot zostaną z niego wystrzelone z dużą prędkością.

Jednak w przeciwieństwie do pierwszych Darksidersów panele są jasnoniebieskie, a Władca Czasu tworzy portale w czasie do przeszłości i teraźniejszości, na zielonych panelach.

Historia[]

Władca Pustki odgrywa kluczową rolę w przechodzeniu przez Bezświetle i jest używany w walce ze Skrybą Jamaerah, ponieważ trzeba wykorzystać portale do przekierowania jego ataków z powrotem. Podobnie Władca Czasu przyczynia się do przejścia przez królestwo Samaela, Śmierć cofa się w czasie, aby ominąć ruiny teraźniejszego królestwa i omija ochronę z przeszłości, wracając do teraźniejszości.

Ciekawostki[]

  • Panele Władcy Pustki w pierwszej grze najwyraźniej opierają się na witrażu katedry, pasując do gotyckiej architektury Wieży.
  • Władca Pustki jest oczywiście odniesieniem do Pistoletu Portalowego z Portala, m.in. tworzy portale w tych samych kolorach (pomarańczowym i niebieskim).
  • Być może największą różnicą w stosunku do Portala jest zdolność Władcy Pustki do tworzenia portalu przez inny portal, która jest niezbędna do rozwiązania niektórych zagadek.
  • Fakt, że ulepszona wersja Władcy Pustki, którą Śmierć dostaje od Lilith, nazywa się Władca Czasu [Phasewalker], może być odniesieniem do postaci z serii Borderlands, która również nazywała się Lilith i której zdolność klasowa nazywała się Blokada Fazowa [Phaselock].
  • Władca Pustki Wojny był przedmiotem fizycznym, a u Śmierci pojawia się jako świecące światło wokół jego dłoni.
Advertisement