Darksiders Wiki
Advertisement

Ulthane postać występująca w Darksiders i Darksiders 3.

Streszczenie[]

„Ulthane to Pradawny z wyjątkową perspektywą na niekończące się machinacje między Niebem a Piekłem – nie obchodzi go ona ani trochę. Wita demony i anioły mrugnięciem, wesołym gwizdkiem i końcem czarnego młota. Przez mroczną soczewkę jego pokręconego humoru wszystko jest zabawą.”
— - Opis Ulthane'a w książce "Art of Darksiders"

Jest Twórcą, znacznie starszym niż Niebo czy Piekło, przez co niektórzy zwą go Pradawnym. Jest także wspaniałym kowalem i płatnerzem. Młotem w walce operuje równie dobrze, jak w kuźni. Jak wszyscy Twórcy pochodzi z Krain Kuźni. Kiedy opuścił to królestwo, zostawił wojowniczego brata o imieniu Thane.

Biografia[]

Karn, inny z rasy Stwórców wywodząca się z Krain Kuźni, wspomniał Śmierci, że Ulthane był odnoszącym sukcesy kowalem, który żył wśród innych Pradawnych przed nadejściem Spaczenia i Apokalipsy. Kiedy Spaczenie uderzyło, Stwórcy nie byli w stanie go zniszczyć, Ulthane, wraz z kilkoma innymi Stwórcami, udali się do Drzewa Życia i uciekli z Krainy Kuźni, zanim ścieżka prowadząca do Drzewa została odcięta przez Spaczenie.

Ponadto hełm, który gracz musi odzyskać podczas drugiego zadania Karna „Zgubione i Znalezione” został pierwotnie wykuty przez Ulthane'a jako prezent dla jego brata, wojownika Twórców Thane'a.

Darksiders Comiks[]

„Wybacz mi Uriel, muszę z nimi pomówić --Sam.”
— Abbadon do Uriel, kiedy Azrael i Ulthane wkroczyli do Białego Miasta

Podczas uwięzienia na Ziemi po tym, jak Spaczenie zamknęło przejście Drzewa Życia w jego ojczystym świecie, siły Niebios skontaktowały się z Ulthanem, aby wziąć udział w dość nierozważnym planie, po tym, jak Abaddonowi nie udało się przekonać anielskiego dworu do swojego sposobu myślenia. Odrzucił pomoc od jego zaufanych Pogromców Piekieł, rozmawiając na osobności Twórcą i Aniołem Śmierci.

Przedwczesna Apokalipsa[]

„Oh, Azraelu, ty stary głupcze.”
— Ulthane do Araela, przed złamaniem 6 z 7 pieczęci

Stał się jednym z trzech głównych spiskowców, którzy rozpoczęli przedwczesną Apokalipsę, przy czym pozostali dwaj, Abaddon i Aniołem Śmierci, Azrael, byli kolejno mózgiem spisku i niszczycielem. Rola Ulthane'a polegała na stworzeniu Ostrza Armageddonu, broni zdolnej złamać pieczęcie, zniszczeniu tej broni i ponownego przekucia pieczęci, aby usunąć dowody. Kiedy wszystko poszło nie tak i siły piekielne podbiły ziemię nad niebem, Ulthane spędził następne pół wieku na wygnaniu, mniej więcej w tym samym czasie, w którym Jeźdźcy rozpoczynali swoje zadania.

Darksiders III[]

„Za mnie maluczcy! Zajmę się naszymi nieproszonymi gośćmi.”
— Ulthane do uciekających ludzi

Czarny Młot ukrył się na Ziemi ze wstydu za swoje występki. Wraz z resztą, pozostałych przy życiu Twórców, stworzyli schronienie dla wszystkich ocalałych ludzi, które ci mogliby nazwać domem. Decyduje się na ochronę tych uchodźców w Schronieniu, jako sposób pokuty za spowodowanie wcześniejszej Apokalipsy, która zniszczyła ich świat i prawie wytępiła ich gatunek. Podczas polowania na Siedem Grzechów Głównych Furia spotyka Ulthane'a, gdy ludzie pod jego opieką uciekają w strachu przed Czarnym Jeźdźcem. Stamtąd, widząc, kim jest ich gość, dziękuje za ulgę i prosi ją o pomoc w ochronie maluczkich.

Choć początkowo był pod wrażeniem człowieka o imieniu Jones, kiedy nie okazał strachu, kwestionując powody Nefilim, by tam być, a także ganiąc katastrofalny konflikt między Niebem a Piekłem jako idiotyczny, Furia odrzuciła prośbę Stwórcy, stwierdzając, że jej praca polegała na egzekwowaniu Równowagi. Niewiele lub wcale nie dbała o nich ani o ich dobro, ale zmieniła ton po tym, jak Ulthane zaoferował jej ulepszenia do jej broni i sprzętu w zamian za uratowanie wszystkich ludzi, których znajdzie. Aby pomóc jej w przedsięwzięciu, Ulthane zaoferował Kamienny Most, amulet własnej produkcji, który może przenosić ludzi i tylko ludzi do twierdzy Twórców. Jako symbol dobrej wiary Ulthane powiedział Furii gdzie przebywa jedno z Siódemki. Bez wiedzy Ulthane, podczas gdy obserwatorka chwaliła jego zaangażowanie w jego powołanie, Furia zwymyślała go, że jest ślepy na większą grę, posuwając się tak daleko, że nazwała Pradawnego prostym pionkiem w szerszym dramacie, który jest całkowicie nieświadomy tego, co naprawdę się dzieje.

Później, po jej zdradzie, Ulthane, pokazując, że wie więcej o wydarzeniach, które mają miejsce, niż Furia zdawała sobie sprawę, zarówno o planach Rady Spopielonych, jak i prawdziwych manipulacjach Zazdrości, wyjawia jej, że kamienna konstrukcja, nad którym pracował Stwórca dzień i noc od przybycia Furii, była w rzeczywistości Lustrzaną Sadzawką zbudowaną tak, aby zabrać użytkownika tam, gdzie zapragnie jego serce. Wzywa teraz złamanego Jeźdźca, aby odnalazła determinację i ruszyła do walki. Kiedy Furia zapytała , jak znalazła się w Schronieniu, Ulthane wspomniał, że ​​to ludzie, znaleźli ją i zadbali o nią, po tym jak Zazdrość zostawiła ją na śmierć. Wspomniał również, że pomaganie i chronienie się nawzajem, a także tych, którzy byli dla nich mili, to jest ich sposób postępowania.

Niegdyś wyniosła Jeźdźczyni oferuje Czarnemu Młotowi Tajemniczą Kamienną Pieczęć, myśląc, że jest on silniejszy od niej. Ale Ulthane, zdumiony widokiem takiego skarbu, odmawia, mówiąc, że Jeźdźczyni nie wie nie co proponuje, że ów skarb nie jest przeznaczony dla niego oraz że jego twórca wiedział, komu go oddaje, twierdząc, że nikt nie śmiał kwestionować jego wiary, a tym bardziej on, nie będzie tego robił.

Używając Sadzawki, Furia dotarła do Komnat Rady Spopielonych i skonfrontować się zarówno z nimi, jak i z Zazdrością. Po niebezpiecznej walce ze wzmocnioną Zazdrością, Furia zdołała zabić ostatni z Siedmiu Grzechów Głównych. Czarny Jeździec następnie ucieka przed gniewem Rady Spopielonych, ponieważ teraz wie, co Rada ukrywała, używając tajemniczego amuletu pozostawionego przez Władcę Podziemi, aby na chwilę powstrzymać ich atak, Furia następnie detonuje Talizman Grzechu, aby kupić sobie czas na ucieczkę i powrót do Schronienia. Podczas nieobecności Furii, Ulthane i jego koledzy Stwórcy zostają ponownie zaatakowani przez hordę Demonów. Furia przybywa w samą porę, by poinformować go, że rozwścieczona Rada Spopielonych zaatakuje Schronienie ze strachu przed Ludzkością.

Furia wyjaśnia swoje objawienie dotyczące prawdziwego znaczenia wczesnej Apokalipsy. O tym, jak cały spisek, który odkryła podczas swojej podróży wokół przedwczesnej wojny, został celowo wszczęty w celu eksterminacji Ludzi. Rozstrzygnięcie i zrozumienie, że Niebo, Piekło i Rada boją się i nienawidzą Ludzkości, że wszystko, co się wydarzyło, było po prostu częścią wielkiego planu, który został zaaranżowany w celu zniszczenia ludzkości. Furia mówi również, że ten sam strach, może zostać użyty do ich pokonania, że ​​ludzkość może wygrać tę wojnę. Jednak Ulthane wskazuje, że ocaleni znajdujący się w Schronieniu to wszystko, co pozostało z ludzkości i że nie mogą prowadzić wojny, na skalę o której mówi Furia. Jeźdźczyni rozumie, ale gdyby ludzkość się ukryła i przygotowała w tajemnicy, w miejscu niewidoczne nawet dla Rady, mogliby mieć szansę. Wzywając Stwórców do ostatecznej walki, Ulthane poleca Furii ponowne użycie Lustrzanej Sadzawki, aby znaleźć bezpieczne miejsce dla „biednych i niechcianych” i ogłasza, że ​​​​ludzkość potrzebuje obrońcy, a jej potrzeba nowego celu. Akceptując to, Fury przysięga, że ​​wykorzysta całą swoją moc i zdolności do obrony i nauczania ludzkości, dopóki nie nadejdzie czas, aby uporządkować te sprawy. Gdy atak staje się przytłaczający, zwłaszcza po przybyciu Niszczyciela na pole bitwy, Furia prosi Ulthane'a, aby kiedy ten natknie się na jej brata Wojnę, teraz rozumiejąc, że jest niewinny, ten pomógł mu w jego podróży, na co Ulthane przystaje. Stwórca następnie dołącza do swoich braci i pozostałego człowieka, Jonesa, w odpieraniu Demonów wystarczająco długo, aby Furia mogła uciec z pozostałościami Ludzkości. Ten ostatni posługując się Łaską i Odkupieniem ujawnia, że jest Waśnią w przebraniu.

Choć wynik bitwy nie jest znany, wiadome jest, że Ulthane przeżył bitwę i schował się na roztrzaskanej Ziemi, by czekać na nadejście Wojny. Ponadto w jego posiadanie jakoś wszedł jeden z rewolwerów Waśni, Łaska, prawdopodobnie przekazany mu przez jego właściciela, aby dał go Czerwonemu Jeźdźcowi.

Darksiders[]

„W: To ty.

U: Czego tam?

W: Czarny Młot to ty.

U: Jak sobie chcesz. Ale zdradzę ci pewną tajemnicę, chłopcze. O wiele łatwiej, pójdzie ci... z tym na ziemi.”
— - Ulthane i Wojny przed ich pojedynkiem.

Poszukując serca Żałobnicy, Wojna udał się do domu Ulthane'a. Znalazł olbrzymi młot na swojej drodze i spróbował go podnieść, Samael przestrzegł go, że będzie potrzebował "Czarnego Młota", aby kontynuować swoją misję, ale okazał się zbyt ciężki, by go podnieść. Wtedy pojawił się Ulthane i ostrzegł Jeźdźca przed dotykaniem rzeczy, które nie były jego.

Wojna rozpoznał go i zażądał wyjaśnienia, dlaczego Pradawny, taki jak Ulthane, jest na ziemi opanowanej przez demony, ale Ulthane zignorował jego pytania i stwierdził, że nie rozpoznał Wojny. Zmieniając temat, Wojna ogłosił, że szuka Czarnego Młota. Ulthane roześmiał się i powiedział, że Nefilim może jeszcze raz spróbować podnieść jego młot, pod warunkiem, że później opuści jego posesję.

Wojna stwierdził, że Ulthane jest Czarnym Młotem. Wyzwany Ulthane powiedział Jeźdźcowi, że łatwiej pójdzie mu z tym na ziemi i zaczął z nim walczyć. Jednak podczas sporu Uriel i jej żołnierze przybyli, aby ukarać Wojnę za jego rzekome zbrodnie. Zirytowany ich ingerencją, Ulthane uzbroił się w swój gigantyczny młot i zaoferował Nefilim zakład o to, kto może zabić najwięcej aniołów.

Ulthane otwiera przejście do leża Żałobnicy

Po tym, jak Wojna pokonał Uriel, a jej żołnierze zostali wypędzeni, Ulthane otworzył drogę do legowiska Żałobnicy. Ulthane powiedział Jeźdźcowi, że jeśli zabije Żałobnicę, uwierzy, że Wojna jest tym, za kogo się podaje, ale mimo to ostrzegł go, by trzymał się z dala od jego posesji.

Po pokonaniu Żałobnicy, Wojna wrócił do Ulthane'a i przywitał go używając Rękawicy Wstrząsu, by rzucić w niego jego młotem. Pomówili, a Ulthane dał Wojnie pistolet używany przez Waśń, Łaskę. Wojna następnie zagroził Ulthane'owi Łaską, żądając ponownie, aby powiedział mu, dlaczego co robi na Ziemi. Ulthane nadal nie chciał powiedzieć Wojnie czegokolwiek, a po tym, jak powiedział Jeźdźcowi, że nie boi się śmierci, Wojna ostrzegł go: To nie „Śmierci” powinieneś się bać.

Później Wojna odkrył, że Ulthane spiskował wraz z Abaddonem i Azraelem oraz że wykuł Ostrze Armageddonu, które zostało użyte do złamania sześciu z Siedmiu Pieczęci i poprosił go o przekucie go, co zrobił, gdy Jeździec zebrał wszystkie jego odłamki.

Osobowość i Cechy[]

„Zaczekaj sobie z tą sprawiedliwością, paniusiu, aż skończymy naszą małą utarczkę. Nieładnie tak się wtrącać w sprawy, co cię nie dotyczą. No już, gołąbki! Sio! Zanim was oskubie.”
— Ulthane do Uriel i Pogromców Piekieł

Twórcy nie interesowały sprawy Aniołów i Demonów. Samael stwierdził, że nie był sojusznikiem Niszczyciela, chętnie walczyłby z nimi, gdyby go sprowokowali lub wtargnęli na jego posesję, ponieważ nie lubi obcych i śmieje się z ich gróźb. Posunął się nawet tak daleko, aby kpiąco nazwać anioły „gołębiami” i stwierdził, że w ogóle nie boi się umrzeć, co świadczy o wielkiej odwadze, lekceważącym charakterze i uporze. Kilka rzeczy, które naprawdę pasjonują i obchodzą Ulthane'a, to opieka nad ludźmi, którzy przeżyli Apokalipsę, poczucie osobistej odpowiedzialności za ich ponury stan i jego kunszt, ponieważ umiejętności Czarnego Młota w kuźni nie mają sobie równych oraz że nawet Niszczyciel bałby się broni, którą tworzy. Wykuwanie i przekuwanie Ostrza Armageddonu jest tego dowodem.

Podczas walki traktuje bitwę tak, jakby była to rywalizacja, a konkretnie, kto zdobędzie najwięcej zabójstw, wygrywa oraz wolałby nieprzerwany pojedynek jeden na jednego. Jest również uczciwy w tych „konkurencjach”, ponieważ zaakceptuje zwycięstwo Wojny, jeśli zdobędzie więcej zabójstw i podaruje mu ulepszenie broni.

Pomimo swojego humoru i umiejętności, Ulthane okazał duże poczucie winy za rolę, jaką odegrał w złamaniu Siedmiu Pieczęci z Azraelem i Abaddonem, co doprowadziło do zniszczenia ludzkości, transformacji Abaddona i uwięzienia Azraela. To z kolei spowodowało, że Ulthane ukrył się na wygnaniu na zniszczonej Ziemi i stał się pustelnikiem, ale jest gotów zadośćuczynić i odkupić swoje winy, pomagając Wojnie w jego misji. Twierdzi również, że zależy mu na równowadze, ponieważ po apokalipsie chętnie działał, by ocalić jak najwięcej ludzi, ze względu na ich znaczenie dla koncepcji, nawet jeśli uważa ich za słabych. Prawdopodobnie traktuje pomoc ocalałym ludziom w znalezieniu schronienia, jako swego rodzaju pokutę, ponieważ są ofiarami spisku, którego był częścią. Do tego stopnia, że ​​gdy Furia zaoferowała mu amulet stworzony przez Władcę Podziemi, Ulthane grzecznie, choć nieco posępnie, odmówił jego przyjęcia. To pokazało, że znał się z Pradawnym, który podarował jej Pieczęć, uznając jego wiarę w Jeźdźczynię, a także natychmiast rozpoznając znaczenie przedmiotu.

Ulthane pokazuje również niesamowity wgląd w wydarzenia w Darksiders Universe. Wiedząc o wtargnięciu Siedmiu Grzechów Głównych na zniszczoną Ziemię na długo przed tym, jak Furia ujawniła swoją obecność w Schronieniu. Zdając sobie również sprawę, że Rada od samego początku coś knuła, dawno temu zdał sobie sprawę, że to oni wypuścili Siódemkę na martwy świat i zdradzili swoich Jeźdźców. Jest wystarczająco rozsądny, aby zgadnąć, jakie były ich ostateczne cele i przygotować Lustrzaną Sadzawkę, aby Furia mogła użyć jej w dalszej części historii.

Podobnie jak w przypadku kilku istot we wszechświecie, Ulthane niesie dodatkową wiedzę, że wszystkie potężne gatunki w stworzeniu pragną zniszczyć ludzkość ze strachu przed tym, kim się staną. To w połączeniu ze splugawieniem szerzonym przez Radę Spopielonych może wyjaśniać, dlaczego traktuje ich wszystkich z pogardą, początkowo szydząc z Wojny, że pozostał ich egzekutorem, nawet pomimo zaprzyjaźnienia się z nim później. Inne powody prawdopodobnie pochodziły z odkrycia przez Furię, jak Rada nie tylko pozwoliła na wyginięcie ludzkości, ale także, kiedy dalej ujawniła, że ​​byli tajnymi zwolennikami ataku Niszczyciela na Schronienie. W związku z tym jego niechęć do skorumpowanego trybunału, a także mieszkańców Pierwszego i Drugiego Królestwa wzrosła jeszcze bardziej.

Umiejętności[]

„Tak to się właśnie kończy, jak ruszasz co nie twoje. Na twoim miejscu bym się uchylił.”
— Ulthane do Pogromców Piekieł

Jako Twórca i Pradawny, Ulthane jest niezwykle potężną istotą. Ma ogromną siłę fizyczną, ponieważ jako jedyny jest w stanie podnieść swój gigantyczny młot i z łatwością rzucać przedmiotami, takimi jak samochody. Ulthane posiada dużą wytrzymałość, ponieważ był w stanie przyjąć liczne ciosy Wojny i wyglądało, że nie wyrządzają mu one krzywdy, tylko Siewca Chaosu był w stanie zadać Ulthane'owi jakieś obrażenia. Jest także mistrzem kowalstwa, który potrafił wykuć Ostrze Armagedonu, a także przekuć je po jego zniszczeniu (zadanie bardziej skomplikowane niż pierwsze).

Ciekawostki[]

  • W Darksiders, jeśli Wojna zabije więcej aniołów niż Ulthane, Ulthane da mu ulepszenie Wiedza bojowa jako nagrodę, a gracz zdobędzie także osiągnięcie/trofeum „Who's Counting?”/Kto by liczył?.
  • Jego ogólny design ma w sobie duży wpływ wojowników celtyckich i wikingów, wraz z celtycką triadą w młotku i typowymi niebieskimi tatuażami na ciele. Dzieli go z innymi Twórcami.
  • Akcent Jego (i większości Twórców) odzwierciedla te wpływy w ich ogólnych designie; prawie wszyscy Twórcy mówią z ciężkim szkockim akcentem.
  • W Darksiders jest sekretna cutscenka, jeśli Wojna natychmiast odwiedzi Ulthane po powrocie na Ziemię z Edenu, opowie Ulthane'owi kim naprawdę jest Niszczyciel.
  • Ulthane ma kasztanowe włosy w Darksiders, a w Darksiders 3 ma czarne.
  • Chociaż pozostaje to niepotwierdzone, jest prawdopodobne, że Ulthane wszedł w posiadanie Łaski po Bitwie o Schronienie pod koniec Darksiders 3, w której ujawniono, że Jones jest w rzeczywistości czwartym jeźdźcem Waśnią.
  • Istnieje hipoteza, że jego młot bojowy jest obłożony specjalnym zaklęciem, które sprawia, że działa on PODOBNIE do Mjölnira tzn. może go podnieść prawdopodobnie tylko jego właściciel oraz wraca on do ręki Ulthane'a, kiedy ten go przyzwie.
Advertisement