Darksiders Wiki
Advertisement
„Moje dzieci zatańczą w rytm melodii twych krzyków !”
— Silitha do Wojny przed walką

Silitha to gigantyczny stwór przypominający pająka znajdujący się w Krosnie Silithy w Żelaznym Sklepieniu. Jest ostatnim z Wybrańców, których Wojna zabija dla Samaela. Jest jedną z czterech trzeciorzędnych antagonistów Darksiderów (trzema pozostałymi są Tiamat, Żałobnica i Styks).

Streszczenie[]

„Pajęcza matka to swoista zbieraczka.

Większość z tych, którzy wkroczą do jej królestwa, rzuca na pożarcie swym młodym. Ci zaś, którzy ją zaciekawią... mają pecha.

Zostawia ich przy życiu. A żyć mogą długo- dość długo, by opowiadać jej różne rzeczy. Można powiedzieć, że zbiera historie. Informacje.”
— Samael o Silithie

Samael powiedział Jeźdźcowi, że „zbiera” istoty aby opowiadały jej różne rzeczy. Kiedy Wojna dotarł do krawędzi Żelaznego Sklepienia, jej dzieci otoczyły Jeźdźca, a on obudził się w kokon z masywnej sieci.
Po przejściu przez lochy Wojna w końcu stanął przed obliczem Silithy, która ujawniła Wojnie, że Wybrańcy nigdy nie strzegli wejścia do Wieży Niszczyciela tylko mocy Samaela, którą Niszczyciel rozdzielił pomiędzy nich, kiedy go uwięził. Wojna odrzucił jej argumenty i rozpoczął bitwę, podczas której Silitha wyśmiewała się z jego zaufania do Samaela. Walka zakończyła się zrzuceniem Silithy z sufitu, upadekiem na kilka pięter w dół i wbiciem Silithy w wielkie kolce na dole.

Strategia[]

Na początku walki użyj zdobytego wcześniej Łańcucha Otchłani, aby przyciągnąć się do niej i uderzyć ją mieczem, gdy ona jest nieruchoma. Odskakuj, gdy tylko teleportuje się nad Wojnę lub obok niego (najlepiej rzucić się na bok Silithy, ponieważ rzadko będziesz mógł uniknąć jej ataku, jeśli doskoczysz wzdłuż jej długości). Czasami Silitha będzie się teleportować, gdy Wojna będzie przyciągać się do niej, ale jeśli przytrzymasz przycisk, do którego przypisany jest Łańcuch Otchłani, może on przyciągnąć się do niej podczas teleportacji (jednak działa to tylko, jeśli Silitha nie teleportuje się na ścianę). Jeśli Silitha teleportuje się w pobliżu Wojny i zaatakuje w zwarciu, możesz odskoczyć w bok i kilka razy uderzyć bronią.

Po kilku kolejnych użyciach Łańcucha Otchłani i wybranej przez ciebie broni, Silitha krzyknie „Nigdy nie zabierzesz mojego Serca”, teleportuje się kilka razy po ścianach, później na sufit i wyrzuci pomarańczowe / czerwone kule. Kule będą powoli przesuwać się w dół, a następnie zatrzymają się na krótką chwilę, w tym momencie używasz Łańcucha Otchłani, aby się do nich przyciągnąć. Następnie szybko przyciągasz się do Silithy, kończąc bitwę. Ta walka może być nieprzewidywalna z powodu braku głównego wzorca ataku, jaki mają bossowie tacy jak Straga czy Tiamat.

Ciekawostki[]

  • „Vilemaw” z League of Legends wyróżnia się niesamowitym podobieństwem zarówno do Silithy, jak i Achidny.
  • Avery Coleman, który zaprojektował Vilemawa, stworzył także grafiki koncepcyjne dla Darksiders II.
  • Z powodu pozostawienia niektórych z jeńców przy życiu dla informacji, Silitha może być najinteligentniejszym i najmądrzejszym z Wybrańców.
  • Silitha, podobnie jak Achidna, mogła kiedyś być mieszkańcem Królestwa Cieni, Ysilik, wspomnianym przez Kanclerza w Darksiders 2, choć nie zostało to potwierdzone.
Advertisement