Darksiders Wiki
Advertisement
„Niewiele można przede mną ukryć, Jeźdźcze, jeśli tylko zapragnę się czegoś dowiedzieć.”
— Samael do Wojny

Samael - ważna postać fabularna występująca w Darksiders i Darksiders 2. Samael jest demonem o ogromnej mocy, który kiedyś miał wystarczającą moc, aby konkurować z mocą Mrocznego Księcia. Został zesłany na Strzaskaną Ziemię za przeciwstawienie się Niszczycielowi i został zamknięty w więzieniu Płonącej Szubienicy. Ponadto pozbawiono go większości jego mocy, która następnie została podzielona między Wybrańców Niszczyciela. Później odzyskał utraconą moc dzięki pomocy Wojny i w rezultacie uciekł z więzienia. Samael pomagał zarówno Wojnie, jak i Śmierci w ich podróżach, ale tylko w celu realizacji własnych celów. Jego prawdziwe plany pozostają tajemnicą, a jego obecne miejsce pobytu jest nieznane.

Streszczenie[]

Książę demonów, Samael, odrzucił panowanie Niszczyciela w piekle i został skazany na wieczne więzienie. Kiedy Wojna przybył na Ziemię, aby znaleźć i ukarać osoby odpowiedzialne za przedwczesną apokalipsę, uwolnił Samaela i zawarł z nim pakt. W zamian za pomoc Samaela w dotarciu do Czarnego Tronu Wojna miał przynieść mu Serca czterech Wybrańców. Nawet gdy w posiadaniu Wybrańców była większa część jego mocy, był on w stanie przyznać Wojnie kilka różnych zdolności, takich jak Cieniste SkrzydłaChronomanta. Był w stanie zobaczyć każdą akcję Wojny z dystansu, co oznaczało pewien poziom wszechwiedzy. Kiedy Wojna przyniósł mu ostatnie serce i odzyskał on swoje moce, przechwalał się, że jest potężny niczym bóg.

Według Lilith żaden demoniczny władca w żadnym królestwie nie byłby w stanie dorównać mocy Samaela. Szalona Królowa oświadczyła, że ​​gdyby chciał, mógłby przejąć kontrolę nad wszystkimi siłami Piekła i rządzić wszystkimi rodzajami demonów. Vulgrim powiedział, że kiedyś Samael mógł być uważany za zagrożenie przez samego Mrocznego Księcia.

Biografia[]

Początki[]

Przeszłość Samaela jest spowita tajemnicą, ale bez wątpienia jest on jednym z najstarszych i najpotężniejszych demonów w stworzeniu, rządzącym Czerwonym Dworem na Czarnej Skale, swojej fortecy w Mrocznym Królestwie. Śmierć oznajmił, że władca demonów był obecny, gdy Jeźdźcy zabili Nefilim wieki temu, obserwując ich walkę z wielkim zainteresowaniem.

Darksiders Genesis[]

Po rzezi na Nefilim w Edenie, Lilith przybyła do Samaela, mając nadzieję na pomoc w szukaniu zemsty na tych, których uważa za odpowiedzialnych za rzeź, Ludzkość była na szczycie jej listy. Samael odrzucił prośbę swej kochanki, aby później dowiedzieć się, że znalazła sojusznika w jednym z jego rywali, w Lucyferze i razem połączyli swoją wiedzę, aby stworzyć plan zemsty na rodzaju ludzkim.

Oferta Lucyfera była dość prosta, wielka moc w zamian za duszę Samaela po jego śmierci, podobną umowę zawarł z anielicą Astarte i kilkoma ich wspólnymi demonicznymi rywalami Mammonem, Belialem, Dagonem i Molochem. Dusze działały jak czyste materie „obdarowujące” ludzkość najgorszymi cechami ich posiadaczy. W przeciwieństwie do innych demonicznych Władców, Samael nie chciał zostać pionkiem w grze Księcia Piekieł, który ten mógłby poświęcić.

Samael podjął decyzję, której miał do pewnego stopnia pożałować, kiedy ​​Moloch rozpoczął inwazję na ogromną skalę na Kraniec Cieni, niemal skuteczną dzięki Krwawemu Całunowi Lucyfera. Podczas gdy jeźdźcy Wojna i Waśń infiltrowali fortecę Samaela, ten opracował plan, aby od razu wykorzystać spisek Lucyfera na swoją korzyść. Zanim rozpoczął walkę z Molochem, wysłał Waśń i Wojnę do Pustki, aby spotkali się z Vulgrimem, który był jego wspólnikiem.

Samael wycofując się po miażdżącej porażce dołączył do Jeźdźców w kryjówce Vulgrima, gdy zakończyli prace nad Okiem Wyroczni, które mogłoby wytropić Lucyfera i jego sojuszników. Ponadto, wiedząc, że nie byli jeszcze wystarczająco silni, aby pokonać nawet jednego z tak zwanych Mistrzów Demonów, nauczył ich, jak wyciągać uśpione rezerwy mocy, pozwalając im korzystać z transformacji odzwierciedlających ich wewnętrzne ja.

Z Okiem w ręku Samael spełnił prośbę Jeźdźców o znalezienie demonów, z którymi Lucyfer się sprzymierzył. Najpierw wysłał ich do Mammona, a potem do Beliala, zabijając pierwszego i usuwając drugiego z planszy na długi czas. Następnie skierował Jeźdźców do Edenu, gdzie wyeliminowali oni jego dwóch kolejnych rywali Astarte'a i Dagona. Zostawiając najlepsze na koniec, Samael nakazał parze osłabić siły Molocha i zniszczyć jego Krwawy Całun.

W końcu nadszedł czas, aby jeźdźcy zmierzyli się z Molochem, a Samael dołączył do nich, trzymając się z dala od walki na trybunach, z wielkim rozbawieniem obserwował, jak dwóch jeźdźców brutalnie walczy z Molochem. Kiedy Moloch leżał umierający, drwił z nich, zanim Samael go zabił. W końcu Samael dał parze pełne wyjaśnienie spisku Lucyfera i tego, jak doskonale odegrali rolę katów, wysyłając ich na Ziemię, by dać im świadectwo tego, czego dokonali.

Po przejęciu siły i zasobów Demonicznych Władców, jego moc rywalizowała z mocą Lucyfera, jako przedstawiciel demonów, był obecny w komnatach Rady Spopielonych, kiedy zostało wykute Siedem Pieczęci. Zawarł rozejm z Niebem, zmuszony wolą Rady oraz groźbą ostrzy Jeźdźców, dopóki Ludzkość nie będzie gotowa dołączyć do Pierwszego i Drugiego Królestwa jako równi.

Darksiders - Komiks[]

W pewnym momencie na krótko przed Apokalipsą Lilith podeszła do niego w jego twierdzy z propozycją spełnienia wszystkich jego pragnień, choć to, czego chciała w zamian, nie jest znane. Samael nie okazał śladu rozważenia jej oferty i powiedział jej, że pragnie tylko jej milczenia, gdy Czterej Jeźdźcy przybyli, aby ostrzec Samaela o zachowaniu pokoju między Niebem a Piekłem.

Najpierw Samael powiedział im, aby odwiedzili Mrocznego Księcia z ich ostrzeżeniami, ponieważ on jest władcą Królestwa, ale Jeździec zapewnił, że prawdziwa równowaga sił była na korzyść Samaela, a nie Księcia. Lilith, rozgniewana komentarzem Wojny o jej obecności, powiedziała im, że to Abaddon głosił wojnę i kazała im założyć obrożę aniołowi, zamiast Krwawemu Księciu.

Darksiders[]

„Samael: Przybyłeś tu w roli kata, Wojno?

Powinni byli wysłać całą waszą czwórkę.

Wojna: Nie ciebie chcę zabić, Samaelu.

Samael: Ha! Niszczyciela? Jest poza twoim zasięgiem. Poza moim również.”
— Samael do Wojny przy pierwszym spotkaniu.

Po zakończeniu Apokalipsy Samael sprzeciwił się władzy Niszczyciela. Za swój bunt został uwięziony w Palącej Szubienicy i pozbawiony ogromnej ilości swojej mocy. Kiedy Jeździec przyszedł go zobaczyć, Vulgrim powiedział Wojnie, aby znalazł Samaela, aby dowiedzieć się, jak dostać się do Wieży Niszczyciela. Kiedy Wojna wkroczył na środek Palącej Szubienicy, pokonał strażnika więzienia i uwolnił Samaela, który zawarł z nim umowę: w zamian za serca Wybrańców Wojna dostanie się do Czarnego Tronu.

Zanim Wojna odszedł Samael, dał mu umiejętność "Cieniste Skrzydła". Kiedy Wojna powrócił z pierwszym sercem, wyrwanym z piersi pierwszego Wybrańca — Tiamat, Samael wysłał go po serce drugiego Wybrańca — Żałobnicy, ale ostrzegł, że najpierw musi on usunąć pewną przeszkodę — Czarnego Młota. Obserwator oskarżył Samaela o zmianę umowy, ale został odrzucony (dosłownie), a demon nazwał go „ścierwem” i „pasożytem”. Samael powiedział Wojnie, aby zniszczył Obserwatora, ale Wojna tylko go uderzył, wystarczająco mocno, aby ogłuszyć po chwilowej przemianie w Siewcę Chaosu. Samael wierzył, że była to chwila słabości, ale przyznał, że podczas przemiany Wojny przez chwilę ujrzał tego, który sam zniszczy armię Niszczyciela. Kiedy Wojna wrócił z drugim sercem, Samael nagrodził go zdolnością do tymczasowego spowolnienia czasu za pomocą umiejętności "Chronomanta", a następnie wysłał Wojnę na Prochowisko, aby zdobył serce trzeciego Wybrańca, Styksa. Kiedy Wojna powrócił z sercem, demon wkrótce wysłał go do Żelaznego Sklepienia, aby mógł odzyskać czwarte i ostatnie serce, pajęczycy Silithy.

Gdy Samael pochłonął wszystkie cztery Serca Wybrańców, jego prawowite moce zostały przywrócone. Następnie drażnił Jeźdźca, mówiąc, że dzięki przywróconej mocy może go zabić z łatwością, ale ustąpił i wyjaśnił, że nie zrobi tego z powodu kodeksu, według którego prowadzi interesy. Powiedział również, że Wojna może mówić co chce o Równowadze i Prawie, ale mimo iż Jeździec nie chciał tego przyznać, Samael widział jego chęć zemsty i ją szanował. Następnie Samael stworzył portal, przez który poprowadził Wojnę. Obserwator powiedział Wojnie, aby nie wchodził do Żmijowej Jamy, ostrzegając go, że nie wie dokąd, portal prowadzi. Wojna zignorował go i przeszedł przez portal, który zaprowadził go do Czarnego Tronu. Kiedy Jeździec ostatni raz widział Samaela przed odejściem do Czarnego Tronu, demon powiedział mu: „Jeszcze się spotkamy”.

Darksiders 2[]

„Samael: Więc Rada Spopielonych wysyła tylko jednego Jeźdźca... nawet w przeszłość.

Nie, na tę wizytę... nie wyrażono zgody. Tak naprawdę nikt nie wie, że tu jesteś.

Śmierć: Nikt. A teraz oddaj klucz, niech to będzie nasza mała... tajemnica.”
— -Samael po przybyciu Śmierci

Kiedy Śmierć przybył do domeny Krwawego Księcia na Krańcu Cieni, w przeszłości, aby odzyskać od Samaela demoniczny klucz do Studni Dusz, demon szybko zdał sobie sprawę, że Nefilim przybył z przyszłości z własnej inicjatywy, a nie z rozkazu Rady Spopielonych. Choć rozczarowany, że Śmierć przyszedł sam, tak jak Wojna w przyszłości, zmusił Nefilima do walki o klucz. Po długiej bitwie między Krwawym Księciem, a przywódcą Czterech Jeźdźców Śmierć okazał się zwycięzcą, ku zaskoczeniu Samaela.

Sam

Samael i Śmierć walczą ze sobą

Niemniej Samael dał Śmierci demoniczny klucz, komentując, że bez względu na to, co się stanie, nadchodząca walka między Jeźdźcem i Absalomem będzie interesującym widowiskiem.

Osobowość i Cechy[]

„Samael stworzył grę, w której jesteśmy tylko pionkami.”
— - Ostegoth o Samaelu

Najważniejszą cechą Samaela jest poświęcenie się jego tajemniczemu planowi. Demoniczny książę zawsze dąży do osiągnięcia własnych celów, ale pozostają one nieznane nawet Jeźdźcom i innym demonom. Samael jest niezwykle inteligentny, przebiegły, cierpliwy, a także wydaje się przestrzegać osobistego kodeksu biznesowego. Jednak nie kłamie i nie oszukuje, aby osiągnąć swoje cele, wyjątkiem jest kłamstwo, które powiedział Wojnie, dotyczące obowiązku Wybrańców, ale mimo to dotrzymał obietnicy. To pokazuje, że Samael nie ma wielu skrupułów, jeśli chodzi o sposób wykonania transakcji. Co więcej, Samael użył Waśni i Wojny, aby pozbyć się wielu swoich rywali, nie zdradzając im prawdy, ale jak stwierdził, dotrzymał słowa w ich aranżacji.

Samael jest również znany ze swojego ekstremalnego pragmatyzmu w porównaniu z innymi Demonami. Wspomniał, że atakowanie ludzi było podstawową nikczemnością, która leżała poniżej jego wartości i faktycznie szanuje Równowagę Światów na tyle, aby nie chcieć robić nic, aby jawnie zdenerwować Radę Spopielonych i wywołać gniew ich Jeźdźców. Z tego powodu odrzucił przebiegłe plany swojej kochanki Lilith i unikał współpracy z Lucyferem, gdy tylko było to możliwe, z powodu braku porozumienia w sprawie planów zakłócenia Równowagi i spowodowania niechcianych kłopotów bezpośrednio dla niego. Współpracuje również z Jeźdźcami, jeśli oznacza to, że może osiągnąć własne cele i zyskać coś dla siebie, pomagając innym.

Wydaje się, że łatwo się irytuje, ale nigdy nie traci kontroli nad swoim temperamentem, co stanowi wyraźny kontrast dla większości demonów, które atakują natychmiast po tym, jak zostały obrażone. Pomimo osobistego kodeksu Samaela, który utrzymuje, że musi dopełnić umowy, nie szanuje on honoru, Równowagi ani praw Rady Spopielonych, które uważa za śmieszne i/lub idiotyczne. Samael przyznaje także Wojnie, że szanuje zemstę, ponieważ był to jeden z powodów, dla których pomagał Wojnie, nie tylko w celu odzyskania mocy, ale też dlatego, że szanował jego pragnienie zemsty na Stradze.

Samael ma również bardzo mroczne i suche poczucie humoru, często rzuca pobłażliwymi i zjadliwymi komentarzami. Jest również znany z tego, że jest jedną z najlepiej poinformowanych egzystujących istot, rywalizującą tylko z Wroniarzem pod względem jego zdolności do pozyskiwania informacji. Podobnie znany jest również z subtelności w dążeniu do swoich celów, pomimo swojej ogromnej mocy. Na przykład, gdy Śmierć i Wojna zostali zaatakowani przez hordę demonów podczas kryzysu w Krypcie Abominacji, Śmierć zauważył, że chociaż Samael jest najbardziej prawdopodobną osobą, która dowiedziała się o śledztwie Jeźdźców, nie wierzy, że byłby za to odpowiedzialny, ponieważ taka bezpośrednia i oczywista sztuczka nie była w jego stylu.

Zdolności[]

Samael jest demonicznym władcą o ogromnej mocy i jest wystarczająco potężny, jak sądzą niektórzy, aby zagrozić samemu Lucyferowi. Pośród jego licznych mocy jest zdolność do przyznawania słabszym stworzeniom części jego mocy lub wiedzy, które w odpowiednich okolicznościach mogą przekształcić same istoty w znacznie potężniejsze albo do zatarcia granic wpływów mocy Rady na Jeźdźców. Był na tyle potężny, że można go było postrzegać jako następcę rządów całego Piekła i jego demonicznych władców, a także na tyle potężnego, że można go było uważać za podobnego do Boga, gdy był w pełni sił. Jako potężny Władca Demonów posiada szeroką gamę mocy, choć znamy tylko kilka z jego umiejętności:

  • Telekineza: Samael posiada silną telekinezę. Może z łatwością przenieść kamienną podłogę swojego pokoju tronowego w Czarnym Kamieniu, a także wyrzucić Śmierć w powietrze i rzucić nim z powrotem w ziemię przy niewielkim wysiłku.
  • Teleportacja: Samael może się teleportować w nieznanym zasięgu. Jego teleportacja pojawia się jako uwolnienie ciemnej energii.
  • Magia Ognia: Książę demonów może rzucać szybko poruszające się kule ognia i tworzyć wybuchy w ziemi pod swoim wrogiem.
  • Generowanie Kul Ognia — Samael może przyzywać i kierować potężnymi i szybkimi kulami ognia na swoich wrogów.
  • Erupcja termokinetyczna — Samael może przywołać potężne erupcje pod stopami jego wroga. Jeśli wróg się przemieszcza, czar zacznie za nim podążać, ale nie skrzywdzi Samaela.
  • Magia Błyskawic: Samael może tworzyć uderzenia pioruna w niektórych obszarach i może używać szybkich ataków błyskawic podczas walki w zwarciu.
  • Płomienna/Elektryczna Zbroja: Samael może pokryć swoją zbroję zarówno błyskawicami, jak i płomieniami, do tego stopnia, że ​​jego magia również jest wzmacniana.
  • Udzielanie mocy: Samael może dawać słabszym stworzeniom pewne umiejętności pasywne. Na przykład dał Wojnie moc szybowania na krótkie odległości za pomocą Cienistych Skrzydeł i dał mu wiedzę, jak korzystać z Chronosfer.
  • Chronomanta: Samael może korzystać z Chronosfer. Dzięki swojej mocy może władać czasem, ale nie na długo, ponieważ jego wiedza na ich temat nie jest tak zaawansowana, jak dawnych mistrzów Chronosfer.
  • Tworzenie Żmijowych Jam: Podobnie jak Azrael i Vulgrim, Samael potrafi stworzyć Żmijową Jamę, przejście w Pustce, które pozwala mu przemieszczać się z jednego punktu do drugiego. Jego Jamy mają krwistoczerwony kolor.
  • Ogromna siła: Samael jest bardzo silny fizycznie, do tego stopnia, że ​​może się równać z Jeźdźcami.
  • Ogromna wytrzymałość: Samael jest niezwykle trudny do zranienia. Był w stanie niemal idealnie zablokować szybkie, ciosy Śmierci i spokojnie bronić się przed jego ghulami, a po ich bitwie miał zaledwie jedno zadrapanie. Samael może też przetrwać ekstremalne warunki przez długi czas. Spędził prawie sto lat uwięziony w Płonącej Szubienicy i wyłonił się z niej w jednym kawałku, pomijając moc pozbawioną go przez Niszczyciela. Również po trudnej i zaciętej walce ze Śmiercią nie wykazywał żadnych oznak zmęczenia, wydawał się tylko zdyszany.
  • Wzmocnienie Krwi: Aby przywrócić swoje moce, Samael musiał spożywać krew z serc Wybrańców. Implikacje zarówno jego tytułu „Krwawego Księcia”, jak i demonicznego żołnierza krzyczącego, by ofiarować mu serca Jeźdźców, sugerują, że zyskuje on moc z konsumpcji krwi od innej żywej istoty.

Cytaty[]

„Śmierć: Oddasz mi klucz czy mam go sobie wziąć?

Samael: Jeźdźcze... Już znasz odpowiedź.”
— Śmierć i Samael przed walką

„Ciekawe. Może jednak osiągniesz cel.”
— Samael do Śmierci po ich pojedynku.

„Lepiej uważaj, bo może spotkać cię tragiczny koniec!

Czasem bohater umiera na końcu opowieści.

Lecz Jeźdźcze... ja lubię historie ze szczęśliwym zakończeniem.”
— Samael do Wojny zanim wysłał go po ostatnie serce Wybrańca.

„Samael: Bałem się już, że nie dotrzymasz umowy.

Daj mi je.

Wojna: Okłamałeś mnie w sprawie Wybrańców. Wcale nie pilnowali Wieży.

Samael: Jakie to ma znaczenie? Nasza umowa nie dotyczyła pradawnych dziejów. Obiecałem ci Więżę i swą obietnicę spełnię.(Samael zjada serce) Dobrze się bawiłeś, odmawiając mi tego co do mnie należy? Z moją odzyskaną mocą - jestem teraz niczym Bóg! Mógłbym wyssać ci szpik z kości, zanim wziąłbyś kolejny wdech! Mógłbym... ale ja też mam kodeks, według którego postępuje. Poza tym mów sobie, co chcesz o Równowadze i tym idiotycznym Prawie. Umiem rozpoznać pragnienie zemsty. A zemstę zawsze uszanuję. Zaś co do szczegółów mojej rezygnacji, cóż... Nie podoba mi się towarzystwo, w jakim obraca się mój mistrz.

Wojna: Dlaczego rzuciłeś Niszczycielowi wyzwanie, Samaelu?

Samael: Gdy tylko zakończysz swą podróż, Jeźdźcze, wszystko stanie się jasne.

Obserwator: Ty... chcesz mu zaufać?! Na dziewięć kręgów, skąd wiesz, dokąd ten portal nas zaprowadzi?!

Samael: Jeszcze się spotkamy.”
— Wojna i Samael podczas ich ostatniego spotkania w Darksiders

Ciekawostki[]

  • Najtrwalszą i rozwiniętą cechą Samaela w całej serii są jego cechy psioniczne, których nie można sprowadzić do zwykłego jasnowidzenia lub wstępnego poznania, ale raczej manifestują wszechwiedzę. W Darksiders 1 w trakcie gry jest w stanie obserwować wszystkie działania Wojny, bez względu na to, dokąd idzie, z jądra swojego byłego więzienia. W Darksiders 2 ujawniono, że ta umiejętność nie jest ograniczona do żadnego pojedynczego okresu, ponieważ wyjawił intencje Śmierci z przyszłości, a nawet odszedł, twierdząc, że bitwa między Śmiercią i Absalomem, która miałaby się odbyć w przyszłości, mimo że był on w przeszłości będzie niezłym widowiskiem. Śmierć powiedział z absolutną pewnością w Kryptach Abominacji, że tylko tacy jak Wroniarz i Samael mogli wiedzieć o Wielkich Abominacjach, ich pochodzeniu i istnieniu Krypt, ponieważ są jedynymi istotami w stworzeniu, które o nich wiedzą.
  • Swój słynny tekst „Czasami bohater umiera na końcu opowieści” wypowiedział zarówno do Wojny, jak i Śmierci, ponieważ proroczo przewidział ich śmierć i co dziwne dał im wskazówki o ich losie.
  • Wszystkim aniołom podano w Biblii aspekty Imion Boga. Samael dosłownie oznacza Truciznę Boga. W judaizmie jest archaniołem, władcą 5. Nieba i Aniołem Śmierci obok Azraela.
  • Z 4 złoczyńców w Księdze Objawienia: smoka, niewiasty i 2 bestii, Samael jest drugą, podobną do Baranka istotą, która wstaje z Ziemi, lub w przypadku Samaela z Darksiders powstaje z więzienia. Co więcej, jagnięca bestia jest także fałszywym prorokiem w Księdze Objawienia, co zbiega się z interakcjami Samaela z Wojną w trakcie gry.
  • Co ciekawe, Samael ma różne cechy wampiryczne. W jego więzieniu zastosowano mechanizm związany z krwią, dzięki któremu krew została wysłana do niego, aby go uwolnić. Również poprzez pochłonięcie krwi z Serc Wybrańców był w stanie odzyskać swoje dawne moce. Za każdym razem, gdy pokazuje użycie swoich mocy, szczególnie podczas teleportacji, latania lub otwierania portali, nietoperze unoszą się w okolicy. Jeden z jego tytułów, Książę Krwi, wydaje się dodawać temu wiarygodności.
  • Samael bardzo przypomina „zaginionego anioła” opisanego w Krypcie Abominacji: z humanoidalnym ciałem, około dwa razy większym niż normalny anioł, z rogami, ogonem, zniekształconą skórą i odwróconymi, nietoperzymi skrzydłami. Aniołowie, którzy zostali wygnani do piekła, po pewnym czasie zmieniają się w tę formę. To sugeruje, że Samael, podobnie jak jego biblijny odpowiednik, jest upadłym aniołem. Wyjaśniałoby to również, dlaczego znał prawdę stojącą za Niszczycielem, ponieważ obaj są upadłymi aniołami.
  • Zarówno Darksiders 1, jak i Darksiders 2 sugerują, że Samael ma ogromną moc, prawie rywalizującą z mocą Mrocznego Księcia, jednak jego siła w porównaniu do Czterech Jeźdźców jest nieznana. Chełpił się, że może zabić Wojnę, zanim weźmie kolejny wdech i być może bawił się Śmiercią podczas walki z nim. Jednak po potyczce ze Śmiercią został lekko zraniony i był zadyszany, podczas gdy Śmierć był stosunkowo nietknięty i oddychał normalnie. Nie jest jasne, kto jest silniejszy, ale niektórzy uważają, że Samael stanie się potężnym antagonistą w nadchodzących Darksidersach.
    • Ważne jest również, aby pamiętać, że mimo jego chełpienia się możliwością zabicia Wojny, a z pewnością mówił prawdę, był on świadomy, że Jeździec nie jest w pełni sił, ba, nawet powiedział to Jeźdźcowi, wprost przy ich drugim spotkaniu, kiedy pomógł Wojnie odblokować jego Formę Chaosu.
  • W Darksiders 2 niektóre demony w przeszłości Czarnej Skały nazywane są Żołnierzami i Bohaterami Legionu, co sugeruje, że żołnierze Samaela byli tymi, którzy otrzymali Artefakty Legionu, które zbieramy w charakterze znajdźki w Darksiders 1. Jeśli tak, oznaczałoby to, że armie Samaela, albo ich najsilniejsi przedstawiciele, już dawno nie żyją i sugeruje to, że artefakt Mrocznego Władcy mógł kiedyś należeć do Samaela.
  • Samael jest jednym z niewielu bossów, których Śmierć nie wykończył w formie Żniwiarza, inni to Faryzjoner, Bazyleus, Achidna, Bheithir i Argul.
Advertisement