Darksiders Wiki
Advertisement

Charakterystyka[]

Darksiders - Popielnik widziany z oddali

Popielnik widziany z oddali

Popielniki lub Popielni Tytani to gigantyczne robaki żerujące na Prochowisku. Pod piaskami znajduje się cała sieć tuneli i korytarzy wydrążonych przez monstra nie z tego świata. Prawdopodobnie będąc całkowicie ślepe, Popielniki reagują na drgania, doskonale wyczuwalne w miękkich piaskach, w których bytują. Wystarczy tylko postawić nogę w zapadającym się gruncie, a już w kurzawie i ogłuszającym huku płyną jak rekin prosto w kierunku namierzonej ofiary, wynurzając się na krótko przed śmiercionośnym skokiem. W ogromnej, najeżonej kłami bulwiastej paszczy nic nie jest w stanie przetrwać. Pokrywający grzbiet naturalny pancerz jest tak twardy, że nie ma sensu nawet próbować go przebić. Jeśli chce się zabić Popielnika, należy celować w miękki spód potwora lub jaskrawy język wystający ze środka rozwartej paszczy.

Popielniki zdają się posiadać zmysł słuchu, co można wywnioskować po odpowiedzi na wezwanie przez ich króla – Wybrańca zwanego Styksem. Głośny, niosący się echem ryk tego stwora zawsze sprawia, że w przeciągu zaledwie chwili  wszystkie okoliczne robaki koncentrują się w jednym miejscu.

Prochowisko pełne jest tych stworzeń, co sprawia, że przemierzanie go na piechotę jest niezwykle niebezpieczne i prawie niemożliwe. Bez szybkiego środka transportu, na przykład w postaci dobrego wierzchowca, wędrowcę czeka tam pewna śmierć. Ten, kogo nie stać na konia, niech nie liczy na swój spryt. Nawet przeskakując po skalnych półkach można się gorzko rozczarować, albowiem Popielnik jest w stanie wyskoczyć z piasków jak ryba wiele metrów nad ziemię, by swym ogromnym cielskiem skruszyć taką skałę jak skorupkę jajka – razem z przesiadującą na nią zdobyczą.

Darksiders - Martwy Popielnik

Martwy Popielnik

Demony z Prochowiska chwytają te stworzenia dla rozrywki, wykorzystując je potem do walk na arenie.

Advertisement