Darksiders Wiki
Advertisement

Charakterystyka[]

Siedlisko Silithy to labirynt osmolonych budynków pokrytych lepką siecią. W tym cichym azylu odgłos kruszącego się tynku odbija się echem na wiele kilometrów w dal. Aczkolwiek te ruiny nie są niezamieszkane. W zatęchłych wieżach ukryte są worki rodne, kuliste narośla pulsujące życiem. Kiedy pękają, znajdujące się w nich Polęgi wypadają licznie na ziemię, gotowe do aktywności jako kolejne potomstwo roju. Te kolczaste potwory kierowane jedynie zaspokojeniem swojego wilczego głodu, pochłaniają każdą żywą istotę, która tylko pojawi się w Siedlisku. Silnymi szczękami potrafią ogryźć swą ofiarę do kości zaledwie w przeciągu sekund. Z każdym dniem rój staje się coraz większy.

Niektóre dorosłe Polęgi wykształcają niemożliwy do przebicia w konwencjonalny sposób pancerz, dlatego stawanie z nimi w szranki nieprzygotowanym, zawsze kończy się tragicznie. Przed próbą zabicia stwora, należy najpierw poszukać sposobu na zerwanie wierzchniej skorupy chroniącej odwłok. Na szczęście tego rodzaju Polęgów jest stosunkowo niewiele, biorąc pod uwagę mnogość potomstwa Silithy.

Matka Wylęgarka[]

Darksiders - Matka Wylęgarka

Matka Wylęgarka

W każdym roju musi być królowa, którą w Żelaznej Kopule niewątpliwie jest Silitha. Jednak aby ona sama nie musiała dbać o swą spuściznę, płodzeniem kolejnych Polęgów zajmuje się Matka Wylęgarka. Jest to ogromny przedstawiciel swego gatunku z kryształowym karapaksem na grzbiecie, prawie niemożliwym do skruszenia. Choć Matka praktycznie nie rusza się z miejsca, zbliżanie się do niej nawet na odległość nie jest dobrym pomysłem. Nieostrożną ofiarę Wylęgarka jest w stanie wessać w paszczę jak odkurzacz lub sięgnąć nagle odnóżami. Tak czy inaczej, zdobycz boleśnie kończy żywot w ogromnych szczękach wyrośniętego ponad miarę pajęczaka.

Źródła[]

The Art of Darksiders, ISBN: 978-1-77294-095-4

Advertisement