Darksiders Wiki
Advertisement

Nikczemny Killington, początkowo określany jako Nikczemny K, to postać występująca w Darksiders, Darksiders II, Darksiders III i Darksiders Genesis. Ten Nikczemny o niezwykłej inteligencji, charyzmie i łagodnym głosie, wielokrotnie pojedynkował się z Czterema Jeźdźcami, zwykle w najbardziej nieoczekiwanych miejscach i czasie.

Biografia[]

Pochodzenie[]

Nikczemny Killington, kimkolwiek jest, nie jest zwykłym, ożywionym ludzkim ciałem. Istniał już na początku ludzkości i już wtedy był groźnym wojownikiem, pomimo swego pozornego szaleństwa.

Darksiders Genesis[]

Nikczemny Killington to „nagroda”, którą można otrzymać za otwarcie każdych Drzwi Oszusta w grze. Gdy wszystkie Drzwi zostaną odblokowane, za Vulgrimem otworzą się drzwi, które umożliwiają wejście na scenę przypominającą arenę, gdzie jedynym przeciwnikiem jest Nikczemny Killington. Nie żeby potrzebował wiele, aby udowodnić, że jest utalentowanym wojownikiem z dużą ilością zdrowia, lubiącym nieustannie zarzucać Jeźdźców potężnymi atakami i kiepskimi dowcipami. Upuszcza jeden z najcenniejszych rdzeni stworzeń w całej grze. Jeśli gracz wejdzie w interakcję ze jego kapeluszem wewnątrz Pustki, pojawi się i usiądzie obok Samaela.

Darksiders III[]

Podczas swojej podróży, by stawić czoła Siedmiu Grzechom Głównym, Furia brała udział w Tyglu, a po tym, jak pokonała wszystkie fale za jednym zamachem, zmierzyła się z jego panem: nikim innym, jak samym Nikczemny Killingtonem. Po porażce wskoczył na kapelusz i zapytał: „Czy to nie pora na oklaski?” przed odlotem. Vulgrim jest zszokowany przegraną Killingtona, a kiedy Furia pyta, jaka jest historia Killingtona, Vulgrim stwierdza, że "Każdy ma swoje sekrety, pani, On też, tylko mroczniejsze niż inni. To nie czas na takie opowieści".

Darksiders II[]

Podczas podróży Śmierci mającej na celu wskrzeszenie ludzkości Blady Jeździec uczestniczył w Tyglu, nadprzyrodzonej arenie zlokalizowanej w jego własnym wymiarze. Odblokowując różne segmenty areny, Śmierć ostatecznie przeszedł wszystkie sto fal za jednym zamachem, co skłoniło Nadzorcę Areny do skierowania Bladego Jeźdźca do swojego pana, który czekał na szczycie wieży znajdującej się pośrodku areny.

Po dotarciu na szczyt Śmierć odkrył, że Mistrzem Tygla jest nikt inny, jak Nikczemny K. Obaj walczą ze sobą, a po porażce Killingtona, ten opuścił Śmierć na swoim cylindrze, mówiąc Śmierci, aby zapamiętał go, jako kochanka, a nie wojownika, po czym krzyknął w oddali: „Czas na herbatę!”

Darksiders[]

Podczas swoich przygód w zniszczonym Trzecim Królestwie Wojna natknął się na Killingtona w kilku odosobnionych obszarach, który szybko wyzwał go na pojedynek. Wojna pokonał go, ale każda walka była bardziej zaciekła niż poprzednia. Jednak Killington oddawał swojemu przeciwnikowi sporą ilość dusz za każdym razem, gdy ten został pokonany, przez cały czas zachowując przyjazne nastawienie.

Osobowość i cechy[]

Nikczemny K na szczycie Tygla

Nikczemny K na szczycie Tygla

Killingtona można opisać jako elokwentnego, ale i szalonego angielskiego dżentelmena. Mówi wyrafinowanym słownictwem i ogólnie jest bardzo uprzejmy w stosunku do ludzi, których spotyka, traktując ich, jak szanowanych przyjaciół i kolegów, nawet jeśli walczą. Mógłby także wierzyć w zasadę fair play, jeśli jego uwaga „Żadnych niskich ciosów” ma jakiekolwiek podstawy.

Nawet w walce Killington jest osobą elegancką i pełną szacunku, używa precyzyjnych ataków zamiast dużych, miażdżących i powoli chodzi, a nie biegnie. Nawet pochyla kapelusz, gdy wie, że został pokonany.

Moce i zdolności[]

Chociaż udowodnił, że jest potężnym wojownikiem, pełny zakres mocy Killingtona nie jest jeszcze znany. Tak czy inaczej, o Killingtonie wiadomo tyle, że na polu bitwy używa tylko dwóch elementów wyposażenia: laski i cylindra. Ten ostatni na pierwszy rzut oka wydaje się normalny, ale bliższe zbadanie ujawnia, że kryje w sobie cały chaotyczny wszechświat. Posługuje się laską w taki sam sposób, w jaki szermierz używałby miecza, dźgając i tnąc z szybkością błyskawicy. Jego kapelusz jest bardziej interesującym tematem; działa zarówno jako broń, jak i środek transportu. Killington może rzucić kapeluszem, używając jego ostrej krawędzi do przecinania wrogów, powiększyć go, aby zablokować ataki, a nawet użyć go do teleportacji, niezależnie od tego, czy odległość jest duża, czy krótka. Jego kapelusz potrafi nawet latać, co pokazał, odlatując od Śmierci po walce w Tyglu.

Cytaty[]

Nikczemny K

Nikczemny K na szczycie Tygla w Darksiders 3

Ciekawostki[]

  • Według dyrektora generalnego Vigil Games, Davida Adamsa, Nikczemny Killington był postacią, o której projektanci myśleli od dwóch lat. Jest karykaturą brytyjskiego kontyngentu Vigila i został dodany do gry dopiero w ostatnim miesiącu programowania jako żart w grze.
  • Killington czasami wspomina Władców Sprawiedliwości, ale nie wiadomo, kim są oni we wszechświecie Darksiders, jeśli w ogóle istnieją. Może to być również nawiązanie do superbohaterów DC Comics, Ligi Sprawiedliwości.
  • Nikczemny Killington miał być nawiązaniem do Buzza Killingtona, powracającej postaci z animowanego serialu telewizyjnego Family Guy i ulubionego żartu ekipy Vigil podczas tworzenia oryginalnej gry Darksiders. Projektanci tak naprawdę chcieli, aby jego imię w grze brzmiało Nikczemny Killington, ale dział prawny THQ był zaniepokojony kwestiami własności intelektualnej i poprosił o jego zmianę, więc skrócono go do Nikczemny K.
    • W DLC do Darksiders III Tygiel jest on ostatecznie nazywany Nikczemny Killington , co wskazuje na zmianę obaw związanych z własnością intelektualną (niezależnie od tego, czy stare obawy są nadal aktualne).
Advertisement