Gwiazda/Zbawienie to wielozadaniowa broń dystansowa, która rani wrogów w podobny sposób jak gwiazdki do rzucania. FuriaWojna zdobywają tę broń podczas swoich podróży. Furia otrzymuje Zbawienie w prezencie od Archanioła Uzjela, podczas jej misji pojmania Siedmiu Grzechów Głównych, a Wojna odnajduje Gwiazdę w podziemiach Katedry Zmierzchu. Furia wykorzystuje Zbawienie w walce z większą skutecznością niż Wojna Gwiazdę, ponieważ Zbawienie może zostać nasycone energią jednej z esencji, które Furia otrzymuje od Władcy Podziemi.

W Darksiders Gwiazda jest pierwszą bronią dystansową, którą Wojna zdobywa w podziemiach Katedry Zmierzchu, a następnie używa jej do pokonania Nadzorcy i Tiamat, a także przemierzania lochu.

Gwiazda jest również przydatna w rozwiązywaniu zagadek i może być używana do aktywacji niektórych przełączników, a także do przenoszenia elementów takich jak ogień do nieaktywnej bomby — powodując jej wybuch. Gwiazda jest najbardziej użyteczna, gdy zatrzymuje wroga w miejscu (na chwilę go paraliżuje), podczas gdy Wojna atakuje go główną bronią lub koncentruje się na czymś innym, choć nie zawsze jest to skuteczne.

Gwiazda służy głównie do rozwiązywania zagadek, ponieważ zadaje zbyt małe obrażenia, aby zabić wszystko inne niż Zombie i Prochoskrzydłe. Jeśli jednak chcesz użyć Gwiazdy jako broni, poszukaj Legendarnego Ulepszenia, Dar Waśni, bo zwiększa ono obrażenia od ataków dystansowych. Upewnij się także, że kupiłeś wszystkie ulepszenia Gwiazdy, które Vulgrim ma do zaoferowania. Tego samego nie można powiedzieć o Zbawieniu, ponieważ Furia może nasyć je mocą jednej z esencji od Władcy Podziemi, które mogą mieć mnóstwo wyniszczających efektów na wrogach, jest ono kluczowe do rozwiązania niektórych zagadek. Ulthane może je ulepszyć, a dzięki znalezionym udoskonaleniom można dać mu nowe zdolności, jak np. leczenie na minutę.

Historia[]

Na popiołach Królestwa Człowieka leży wiele bluźnierczej broni. Mało która jest równie zabójcza i szybka co Gwiazda. Jest to stop czterech ostrzy z uchwytem w środku, którymi można rzucić w przeciwnika. Po wbiciu się głęboko w ciało, Gwiazda sama wraca do dłoni rzucającego. Trajektoria lotu tego narzędzia pozwala razić kilku przeciwników na raz, zaś rzucona na wprost z dużą siłą daje efekt piły tarczowej. Przy takim wariancie jeśli nie przetnie celu na pół, to przynajmniej zada bardzo głębokie rany.

A gdyby tego było mało, broń skrywa w sobie jeszcze jedną dodatkową, złowrogą tajemnicę. Otóż może absorbować właściwości niektórych zjawisk, przez które przechodzi – takich jak ogień i zaraza – co zadaje dodatkowe rany oparzeniowe lub wywołuje infekcje. Nawet najpotężniejszy z legionów Mrocznego powinien się bać wojownika dysponującego bronią o tak niszczycielskiej mocy.

Ulepszenia[]

Ulepszenia, które Wojna może kupić u Vulgrima.

  • Odbite Ostrze, 500 Dusz — Gwiazda odbija się od wrogów w pobliżu celu.
  • Dręczące Ostrze 1500 Dusz — Zwiększa liczbę rykoszetów Gwiazdy. (Dostępne po zakupie Odbite Ostrze)
  • Szatkownica, 5000 Dusz — Wrogowie zabici naładowaną Gwiazdą pozostawiają dusze Gniewu.

Ataki nasączonego esencją Zbawienia:

  • Esencja Płomienia — Podpala trafione cele.
  • Esencja Burzy — Błyskawica uderza w trafiony cel.
  • Esencja Energii — Rozbija fioletowe kamienie, które są poza zasięgiem młota/topora. Można nim odrzucić mniejszego przeciwnika na krótki dystans.
  • Esencja Bezruchu — Trafione cele zostają spowolnione lub zatrzymane.

Ciekawostki[]

  • Broń ma silne podobieństwo w działaniu do „glaive” z Dark Sector.
  • Na wieki przed apokalipsą spaczony anioł władający krzyżem zapoczątkował swój kult na ziemi. Śmierć zabił go, ale możliwe, że jego wyznawcy przeżyli i zbudowali Katedrę Zmierzchu, zachowując Gwiazdę jako świętą relikwię.
    • Naszyjniki z gwiazdami były również noszone wśród legionów garnizonu Abbadona tak samo, jak przez członków kultu Machali. Zrobione jako znak wiary zarówno przez Anioła, jak i Akolitów, zarówno wobec światła, jak i niebiańskiej lojalności wobec twórcy, który ich zrodził.
  • Każdy garnizon w ramach sił Nieba posiada własną iterację Gwiazdy. W wersji, którą Uzjel podarował Furii podczas poszukiwania Żądzy, miała on inny projekt niż ostrze Abbadona i Machali.
  • Darksiders III wskazuje, że istnieje pięć specjalnych świętych Ostrzy używanych przez różne garnizony Niebios. Zbawienie Furii jest jednym z nich.
  • Osiągnięcie / trofeum „Złodziej żywiołów” zdobywa się, gdy Wojna zdobędzie Gwiazdę.