FANDOM

Piekło i Niebo od zawsze ze sobą walczyło, lecz zapadł pokój i równowaga. Zaprowadzone zostały przez tajemniczą Radę Spopielonych, której praw strzegli niezrównani w walce Czterej Jeźdźcy Apokalipsy. 7 pieczęci było symbolami tego pokoju.Gdyby zostały zniszczone,nastąpiłaby Koniec Świata. Gra zaczyna się w momencie Apokalipsy. Wcielamy się w Wojnę, jak się okazało,jedynego przybyłego Jeźdźca. Jednak okazuje się że podczas sprowadzania zniszczenia na Ludzi został on uwikłany w spisek, ponieważ zniszczone zostało tylko 6 pieczęci. W jego wyniku traci swoje moce, Pożogę (swojego wierzchowca), oraz zostaje zmiażdżony przez olbrzymiego demona Stragę. Odradza się on w podziemiach gdzie wyjednuje u Rady powrót na Ziemię, naprawienie swojej winy i przywrócenie równowagi. Zostaje on wysłuchany i przydzielono mu Obserwatora który miał go pilnować i egzekwować jego postępy, a w miarę potrzeby karać. Nasze pierwsze zadanie po przybyciu na zniszczoną Ziemię, zamieszkaną przez demony, żywych-umarłych ludzi i odciętych od Nieba aniołów to spotkanie z Vulgrimem, sprzymierzonym z radą demonem pełniącym role handlarza w grze. Doradza on skontaktowania się z Samaelem więzionym, potężnym demonem który niegdyś rzucił wyzwanie samemu Nieprzyjacielowi, lecz pomimo całych swoich mocy nie mógł się równać z nim. On zleca nam zabić czworo wybrańców - strażników Wieży, która jest naszym celem. Musimy przynieść mu ich wciąż bijące serca, a zabijamy kolejno nietoperzycę Tiamat, Żałobnicę, gigantycznego czerwia Styksa (wtedy zdobywamy Pożogę) oraz pajęczyce Silithę. Samael wywiązał się z umowy i otworzył nam drogę do Wieży, zwanej Czarnym Tronem. Tam uwalniamy anioła śmierci, Azraela który ujawnia że uczestniczył w spisku wymierzonemu Piekłu przez Niebo. Mówi nam też że niebiański plan się nie powiódł czego wynikiem był Koniec Świata i zła dola Wojny. Wojna jednak wybacza aniołowi śmierci,dzięki czemu Azrael pomaga nam znacznie aż do końca gry.Na początku pomaga nam dotrzeć do Stragi,na którym udaje się nam zemścić potem daje nam Maske Cieni i otwiera nam ogród Eden by dać nam dar Drzewa Poznania Dobra i Zła. Dla nas darem okazuje się poznanie prawdy, przyszłości i rady co do walki z Nieprzyjacielem. Okazuje się że Nieprzyjacielem stał się Abaddon, spiskowiec i generał sił niebiańskich, który zginął podczas wywołanej przez siebie zawieruchy i został skuszony, by mieć władzę w Piekle. Dalej musimy zebrać 7 kawałków Miecza Armagedonu, jedynego ostrza zdolnego pokonać siły piekieł z ich władcą na czele. Podczas tych przygód spotykamy po raz drugi anielicę Uriel, wcześniej już przez nas spotkaną, która wzywa nas do złożenia przysięgi Nex Sacramentum, przysięgi śmierci ponieważ uznała że to nasza wina że Abaddon zginął. Pokonujemy ją i darujemy jej życie, oraz wyznajemy prawdę o Nieprzyjacielu. Z początku nam nie wierzy,lecz następnie wraz z zastępami Pogromców Piekieł szturmuje Strzaskany Tron i przegrywa walkę z aniołem apokalipsy. Tymczasem Wojna daje miecz Pradawnemu Ulthainowi do powtórnego wykucia, a potem wyruszamy do Azraela, który wysyła nas do Strzaskanego Tronu, gdzie stoczy się finałowa bitwa. Najpierw walczymy z Nieprzyjacielem w postaci smoka, a gdy go pokonamy, powraca do swojej pierwotnej, choć odmienionej postaci. Gdy udaje się nam go pokonać, zostajemy zdradzeni przez Obserwatora, który torturuje nas mocą nadaną mu nad nami przez Radę, a następnie dobija nas Uriel która zaraz potem miażdży ostatnią, ocaloną pieczęć. Wtedy nasze życie zostaje przywrócone, a Obserwator nie ma nad nami żadnej władzy i banalnie łatwo go zabijamy. Po zniszczeniu wszystkich pieczęci, na Ziemię przybywa reszta Czterech Jeźdźców Apokalipsy.