Darksiders Wiki
Advertisement
„Wolisz być sługą w Niebiosach czy władcą w Piekle?”
— Abaddon do Wojny przed ich pojedynkiem

Abaddon jest byłym przywódcą Pogromców Piekieł. Zaplanował złamanie pieczęci i przedwczesne wywołanie apokalipsy. Po upadku w bitwie Lilith przekształciła go w Niszczyciela, aby dowodził siłami Piekła na Ziemi, które zamierzają podbić zarówno Niebo, jak i Piekło. Później zostaje ujawniony jako główny antagonista Darksiders, z którym Wojna walczył, kiedy pokonał jego Wybrańców, ponownie złożył Ostrze Armagedonu i zinfiltrował jego Wieżę , co zakończyło życie Abaddona i jego panowanie raz na zawsze.

Streszczenie[]

Jako przywódca Pogromców Piekieł, Abaddon, dzielnie walczył w imię Nieba przez wiele tysiącleci. Jego nienawiść do Demonów była zacięta i nie był zadowolony z traktatów Rady Spopielonych , co sprawiło, że stracił przychylność większości aniołów. Jest opisany jako największy wojownik, jakiego Niebo kiedykolwiek stworzyło.

Biografia[]

Darksiders Genesis[]

Abaddon, wraz ze swoją zastępczynią, Astarte , przewodził anielskiemu garnizonowi w Edenie , odkąd Nefilim  próbowali przejąć królestwo. Jednak pewnego dnia Lucyfer wpuścił do królestwa, masę zepsucia, która przybrała formę, która złamała wielu ludzi Abaddona, w tym Astarte. Doprowadzona do szaleństwa anielica zawarła układ z Lucyferem, próbując uciec z królestwa, a wielu jej podwładnych poszło jej śladem.

Potem będąc oblężonym przez własnych ludzi, Abaddon odkrył, że Jeźdźcy Waśń i Wojna weszli do Edenu, mając nadzieję znaleźć w nim artefakty mocy. Abaddon zawarł tymczasowy rozejm z duetem, aby wyeliminować swoich oszalałych i spaczonych ludzi oraz potwora, który ich złamał, a później pomógł wytropić Gromowładnego, aby demon, który chciał zagarnąć Eden, Dagon , mógł zostać zgładzony.

Abaddon był obecny, kiedy Rada Spopielonych wykuła pakt Siedmiu Pieczęci, działając jako przedstawiciel Królestwa Niebios.

Darksiders Krypty Abominacji[]

Kiedy armia konstruktów Belisatry zaatakowała Eden, próbując odzyskać Wielkie Abominacje z ostatniej bitwy Nefilim, to Abaddon poprowadził tam posiłki dla garnizonu Aniołów. Podczas bitwy konstrukt wykorzystujący jeden z mieczy Nefilim Cierpienie zaatakował Abaddona i zranił go w oko.

Śmierć spotkał Abaddona, gdy przybył do obozowiska aniołów w Edenie, gdzie anielscy uzdrowiciele starali się ocalić wzrok Abaddona. Gdyby nie jego wrodzona moc i wysiłki uzdrowiciela, zatrucie ostrza pochłonęłoby coś więcej niż jego oko. Abaddon i Azrael negocjowali ze Śmiercią, aby podzielić się swoją wiedzą na temat tego incydentu, ale Śmierć opuścił ich, gdy tylko zobaczył Cierpienie, poprawnie odgadując cel Konstruktów w ataku na Eden.

Później Archanioł spotkał Śmierć i jego brata Wojnę w Białym Mieście, kiedy obaj walczyli z anielskim zabójcą w drodze do zbadania Twórcy Belisatry w Srebrnej Iglicy. Archanioł skonfrontował ich ze swoimi strażnikami, wśród nich była młoda Uriel  i niemal zaatakował ich przez furię jaką wywołał w nim ostatni najazd Wojny na jego obiekt, ale Śmierć błyskawicznie powalił Abaddona i przytrzymał go na końcu ostrza swojej kosy, grożąc mu zarówno pewną śmiercią, jak i wypowiedzeniem wojny przez Radę Spopielonych. Choć wściekły, Abaddon ustąpił i pozwolił im kontynuować misję.

Darksiders Drzwi Śmierci[]

Kilka wieków przed Apokalipsą Abaddon poprosił Śmierć o wyśledzenie zbuntowanego demona na Ziemi, który zabił kilku jego najlepszych wojowników. Śmierć nie wiedział jednak, że „Demonem” był Anioł skażony przez Spaczenie.

Kiedy Jeździec stanął przed Abbadonem po zabiciu Anioła, Archanioł powiedział mu, że zakładał, iż sprawcą był Demon.

Darksiders Komiks[]

Jakiś czas przed apokalipsą Abaddon stanął przed wielkim tłumem Aniołów w Białym Mieście i próbował przekonać ich o niebezpieczeństwach stwarzanych przez Demony. Został wyszydzony, ponieważ inne Anioły nie chciały naruszać rozejmu ustanowionego przez Radę Spopielonych. Archanioł dał głos swoim frustracjom na osobności z Uriel, a ona zapewniła go, że będzie mu wierna i pójdzie za nim nawet do najgłębszych czeluści Piekła.

Jednak Abaddon wkrótce ją odesłał, aby mógł poufnie spotkać się ze swoimi współspiskowcami, Ulthanem Azraelem . Dwaj aniołowie i Twórca rozmawiali, Abaddon zaproponował, że zniszczą sześć z Siedmiu Pieczęci za pomocą Ostrza Armagedonu, aby wezwać przywódców Piekła na Ziemię, a następnie ich zamordować. Ulthane natychmiast miał naprawić pieczęcie i sprawić, że będą wyglądać, jakby demony zaatakowały przedwcześnie i Anioł musiał interweniować, aby zatrzymać katastrofę.

Darksiders Prolog[]

W ramach swojego planu Abaddon poprowadził Pogromców Piekieł na Ziemię, aby walczyli z Demonami i doznał szoku, ponieważ Demony były znacznie lepiej przygotowane, niż się spodziewał. Był rozkojarzony, widząc Wojnę na polu bitwy. Zszokowany pojawieniem Jeźdźca, do którego za wszelką cenę nie chciał dopuścić, nie zrywając siódmej pieczęci, Abaddon został zaskoczony i zabity przez Stragę .

Po swojej pozornej śmierci Abaddon znalazł się w ciemnym, nieznanym miejscu, sam, z wyjątkiem cienistej obecności Lilith, która ujawniła się jako odpowiedzialna za jakąś formę sabotażu planu Abaddona. Gdy Abaddon rozpadł się w rozpaczy, Lilith zaproponowała mu wybór: „Służ w Niebie lub rządź w Piekle”, przypominając mu, że gdyby wybrał to pierwsze, prawdopodobnie zostałby osądzony i stracony przez Radę Spopielonych za jego bunt.

Jego dusza została złamana, Abaddon postanowił zostać Niszczycielem. Wrócił do Azraela, który nie wiedząc, co się wydarzyło, zabrał go do Edenu, aby ten porozumiał się z Drzewem Wiedzy. Nie wiadomo, jaki dar Abaddon otrzymał od Drzewa, ale mogło go to doprowadzić do szaleństwa. Przekonał także Archonta Luciena , aby częściowo otworzył Studnię Dusz za pomocą Klucza Aniołów, co pozwoliło mu wykorzystać moc Studni i odrodzić się jako Demon i stać się Niszczycielem Krain.

Darksiders 3[]

Przed powrotem Abaddona na Ziemię demon o imieniu Abraxis  starał się zostać prawą ręką Abaddona. W tym celu zlecił budowę Czarnego Tronu, aby Anioł zmienił dom Demona. Chociaż Furia może zabić demona, Czarny Tron i tak zostanie ukończony i stanie się domem Abaddona. Później Rada Spopielonych pozwala na atak Niszczyciela na Schronienie , podczas którego Waśń odpiera jego siły, podczas gdy Furia ewakuuje Ludzi.

Darksiders 2[]

Śmierć odwiedza Ziemię podczas panowania Niszczyciela, gdzie odkrył, że siły Upadłego Anioła używają kawałków Kostura Arafela, Anielskiego reliktu, aby zasilić swoją armię i przywoływać potwory z Otchłani, aby służyły mu jak Wybrańcy i Męki. Jeździec odzyskał relikt i opuścił Ziemię. W Krańcu Cienii użył władcy pustki aby przenieść się w czasie i odzyskać klucz Demonów do Studni Dusz od Samaela ponieważ w obecnych czasach został uwięziony w Palącej Szubienicy .

Również w Bezświetlu archanioł Nataniel poprosił Śmierć, aby odkrył los Duszy Abaddona po jego upadku na Ziemii podczas Apokalipsy, dając mu zwój który miał dostarczyć Kanclerzowi w Wiekuistym Tronie . Nie powiedział Śmierci, kogo szukał, ale nie zamierzał go oszukiwać, ponieważ imię poszukiwanej Duszy było napisane na zwoju, Śmierć nie rozpoznał jednak pisma. Udał się do Królestwa Umarłych , aby zapytać kanclerza, czy dusza przeszła przez Miasto Umarłych .

Kiedy dowiedział się, że tak się nie stało, wrócił do Nataniela, który był zachwycony, wiedząc, że Abaddon mógł żyć, ale był ostrożny, zachowując informacje dla siebie, dopóki nie poznał szczegółów przetrwania Abaddona. Śmierć później dowiedziała się od Murii, że poszukiwana przez Nataniela dusza nazywa się teraz Vovin, co tłumaczy się jako Smok w języku Aniołów. Został również poinformowany, że osoba ta była zdradzającym członkiem Pogromców Piekieł. Nataniel był bardzo zrozpaczony, gdy zdał sobie sprawę, że Abaddon był Niszczycielem, i ujawnił Śmierci tożsamość Duszy po zapytaniu Śmierci.

Darksiders[]

„Niebo na ciebie poluje. Piekło cię nienawidzi. Nikt nie dba o to, czy będziesz żyć, czy też zginiesz...

Przyłącz się do mnie, Wojno. Uniosę cię w górę niczym potężny miecz i zetnę głowy naszych wrogów. Spowije cię chwała tysiąca zwycięstw. Lub dalej wymierzaj sprawiedliwość w imieniu zdeprawowanej Rady. I Stwórcy, który porzuca tych, którzy są Mu wierni. Daję ci wybór, Jeźdźcze.

Wolisz być sługą w Niebie czy władcą w Piekle?”
— Abaddon próbuje przekonać Wojnę, aby do niego dołączył
Niszczyciel

Abaddon po swoim odrodzeniu

Jako Niszczyciel, wzmacniany przez ogromną energie Studni Dusz, przejął kontrolę nad armiami Piekieł na Ziemi, wyznaczył pięć potężnych stworzeń Otchłani jako swoich Wybrańców i unicestwił całą Ludzkość, a także większość sił Piekielnej Straży, kierowanych przez Uriel. Kiedy Samael  wypowiedział się przeciwko swojemu mistrzowi, podzielił moc Księcia Krwi wśród swoich Wybrańców i uwięził Samaela w Palącej Szubienicy. W pewnym momencie po nakłonieniu Archonta do pomocy mu wysłał Stragę, jego najpotężniejszego Wybrańca, aby schwytał Azraela i uwięził go w Czarnym Tronie, siedzibie mocy piekielnej na Ziemi. Niszczyciel zwerbował również pomniejszych demonicznych władców, takich jak Belial . Zachował swoją wojowniczą bezwzględną osobowość poprzez transformację, choć odnosił się do swojej poprzedniej tożsamości w trzeciej osobie i stał się znacznie bardziej złośliwy.
Gdy Wojna wrócił na Ziemię, zabił Wybrańców, a Ulthane odtworzył Ostrze Armagedonu, w końcu skonfrontował Abaddona z Pogromcami Piekieł. Demon próbował przekonać Wojnę, by do niego dołączył (użył nawet tych samych słów, których użyła na nim Lilith), ale Jeździec nie dał się przekonać, odmówił i nazwał go tchórzem. Wtedy rozpoczęła się bitwa z jego Smoczą postacią. Jednak Wojna okazał się silniejszy od Abaddona i wrócił do swojej anielskiej postaci, która była spaczona i teraz przypominał bardziej Mrocznego Anioła. Ostatecznie został pokonany przez Wojnę, który oderwał mu skrzydła, zanim go zabił. Szeptem prosił Uriel o pomoc, ale ona powiedziała mu tylko: „Masz, to na co zasłużyłeś, zdrajco”. Abaddon został następnie przebity przez Wojnę, Ostrzem Armagedonu i zginął na dobre, ostatecznie kończąc swoje panowanie na ziemi.

Osobowość[]

Przed swoim upadkiem Abaddon był gorliwie oddany Niebu i jego kolegom, zyskując szacunek, lojalność i podziw Aniołów, którzy służyli pod nim, a mianowicie Uriel i Pogromców Piekieł. W szczególności Pogromcy, którzy wielbili Abaddona. Bardzo cenił życie tych, którzy mu służyli, odmawiając poświęcenia ich, aby osiągnąć osobisty cel, i był nieco mściwy, gdy zostali w jakikolwiek sposób skrzywdzeni, tak jak wtedy, gdy wezwał Śmierć do zabicia demona, który zabił dziesięciu jego najlepszych wojowników (później okazał się nim skażony przez Spaczenie Anioł imieniem Machala). Mimo to jego silna nienawiść do Demonów przeważyła nad jego szacunkiem i obowiązkiem wobec traktatów narzuconych przez Radę Spopielonych, ponieważ bardzo pragnął klęski Piekła wraz z jego władcą, Mrocznym Księciem . To niestety pozbawiło go łaski starszych aniołów, a nawet jego starego przyjaciela Azraela w czasie przedwczesnej apokalipsy. Kiedy jednak ogłosił, że ma zamiar zasadzić się na Mrocznego Księcia i najbliższych naśladowców, miał nadzieję go zabić i uniemożliwić uwięzienie ludzkości, zapobiegając w ten sposób prawdziwej wojnie.

Zdolności i Moce[]

Abaddon jest wyjątkowo potężnym i czczonym Archaniołem, czczonym jako przywódca Piekielnej Straży i czczonym przez swoich podwładnych za swoją moc. W Krypcie Abominacji Abaddon został opisany jako największy wojownik, jakiego kiedykolwiek stworzyło Niebo, a na pewno najsilniejszy żyjący w wojsku Niebios. Jako taki miał do dyspozycji wiele świętych mocy i zdolności:

  • Mistrz szermierki — Abaddon jest mistrzem walki mieczem i nie jest gorszy od szermierza takiego jak Wojna, jeden z Jeźdźców i ostatnich Nefilim. Jego miecz jest bardzo długi i być może niewygodny dla zwykłego żołnierza, ale przez tysiące lat Archanioł nauczył się potężnych i przerażających form walki nim. Z łatwością włada mieczem i może atakować z dowolnego miejsca, ponieważ bardzo łatwo blokuje większość ataków, pokazując, że potrafi doskonale bronić się przez swoje ostrze. Pomimo wielkości miecza styl Abaddona jest szybszy i bardziej gwałtowny niż w przypadku brutalnej siły.
  • Magiczne Ostrze — może połączyć swoją magię z mieczem, tworząc latające ostrza, wzmocnić go magicznymi uderzeniami i nagłymi atakami z góry.
  • Świetliste Ostrza — Abaddon może wytworzyć kilka latających pasów światła, które mogą zranić wroga i spowodować duże obrażenia.
  • Świetlisty Obrót — Abaddon wprawia miecz w ruch obrotowy, tworząc wokół siebie świetlistą aurę. W takim przypadku wróg otrzymuje obrażenia i zostaje odrzucony od Abaddona.
  • Upadek Niebios — Abaddon wystrzeliwuje w powietrze, gromadzi energię i gwałtownie spada, a następnie uderza mieczem o ziemię, tworząc falę uderzeniową. Z jego ciała rozlega się błysk światła, który w końcu staje się pięcioma długimi promieniami światła, które ranią wroga.
  • Szybki Błysk — Po teleportacji Abaddon otacza się światłem i atakuje mieczem z dużą prędkością. Ataku nie można zablokować, ale można go uniknąć.
  • Ogromna siła — Jako Archanioł i jeden z Poległych, Abaddon ma dużą siłę, wystarczającą do walki z Jeźdźcem Apokalipsy na równych warunkach przez długi czas. Jednym uderzeniem mógł zmusić Jeźdźca do opuszczenia Formy Chaosu .
  • Ogromna prędkość — Abaddon jest bardzo szybki, podobnie jak inne anioły. W bitwie jest znacznie szybszy niż Wojna. Pomimo swoich rozmiarów, może przejść z jednej części obszaru do następnej w ciągu kilku sekund bez uciekania się do teleportacji.
  • Ogromna wytrzymałość — Abaddon potrafi się doskonale bronić i był w stanie zablokować prawie wszystkie ciosy zadane przez Czerwonego Jeźdźca. Po upadku mogło go skrzywdzić tylko Ostrze Armagedonu jedna z najpotężniejszych broni w Stworzeniu. Nawet w Krypcie Abominacji jest jedyną osobą poza Śmiercią, która jest w stanie znieść uderzenie Cierpienia, nie umierając.
  • Lot — ponieważ Abaddon jest aniołem, może latać z pomocą swoich skrzydeł przez nieograniczony czas, wykorzystując to jako przewagę w walce. Ta umiejętność pozostaje nawet w jego smoczej postaci Demona i postaci Upadłego Anioła.
  • Telekineza — Abaddon może wpływać na otaczające go obiekty bez dotykania ich. W bitwie z Wojną siłą umysłu podnosił ciężkie kamienie i rzucał nimi w Wojnę.
  • Lawina Latających Skał — Abaddon podnosi ogromne kamienie z dowolnej powierzchni i rzuca je z wielką prędkością we wroga w kółko, co pozwala Abaddonowi przygwoździć wroga.

Po zostaniu Niszczycielem moc Abaddona wzrosła do prawie nieobliczalnych poziomów do tego stopnia, że został wybrany jako przywódca wszystkich Demoniczny Zastępów na Ziemi, a jedyną istotą która przewyższała go mocą był sam Lucyferem. Jedyny sposób, w jaki można było go pokonać, było zabicie jego Wybrańców, odcięcie go od Studni Dusz i zaatakowanie go ponownie wykutym Ostrzem Armagedonu. Zyskał także nowy zestaw mocy od Lucyfera:

  • Ogromna magiczna moc - jako niszczyciel Abbadon miał ogromną mroczną i spaczoną moc, zdolną do przywoływania potężnych stworzeń z Otchłani, osłaniania obszaru czyniąc go prawie nieprzenikalnym i umożliwiającym istotom takim jak Samael czy Lucyfer, aby dorównać mu mocą lub go przewyższyć. Używał także magii w walce mieczem, wysyłając energię przez swoje ostrze w różnych formach.
  • Przywołanie Zła - Abaddon może przyzywać Demony i inne potwory z Otchłani do dowolnego punktu na Ziemi, Piekle lub Czarnym Tronie.
  • Teleportacja - Upadły Anioł może się teleportować na małe odległości w celu szybkich ataków.
  • Transformacja - Po upadku Abaddon jest w stanie przekształcić się w gigantycznego smoka i wrócić do swojej postaci Anioła.
  • Magia Ognia - Po transformacji w Niszczyciela Abaddon może używać czarów opartych na ogniu.
  • Kula Ognia - w postaci Smoka, Abaddon może pluć kulami ognia z ust, aby spalić wroga z daleka.
  • Sztorm Ognistych Kul - Podczas szybowania Abaddon może tworzyć wiele kul ognia lecących na wroga z nieba.
  • Ekspert walki wręcz - Abaddon używa broni białej w postaci Demona, ale potrafi także walczyć wręcz. Chociaż ten styl nie jest przez niego najczęściej używany po zostaniu Demonem, Abaddon ma doskonałe umiejętności walki w zwarciu. Jego wielka siła i szybkość pozwalają mu wykonywać możliwie szybkie uderzenia; chociaż jego demoniczna postać nieznacznie zmniejszyła jego prędkość, zadane przez niego ciosy mogą być śmiertelne.

Taktyka[]

Faza 1[]

W pierwszej fazie Niszczyciel jest w formie Smoka, lepiej jest wezwać Pożogę , aby mieć większe szanse na przeżycie, chociaż można to zrobić także pieszo. Gdy niszczyciel szarżuje na arenie, ustaw się przed nim. Na krótko przed zderzeniem jedno z jego ramion będzie się świecić. Jeśli przejdziesz po świecącej stronie, uderzy cię. Przejdź obok niego i uderz go po nogach, przewracając go. Obróć się szybko i zsiądź z wierzchowca, i uderzaj w jego wrażliwy punkt na brzuchu tak długo, jak to możliwe, zanim wstanie, a następnie ponownie wezwij swojego rumaka i powtórz cały proces. Czasami będzie lecieć poza ekranem, wtedy stanie się niemożliwy do obrania za cel. Po krótkim czasie ryknie i spadnie na ziemię. Kiedy usłyszysz ryk, pośpiesz Pożogę, aby go uniknąć. Po kilku powtórkach pojawi się ikona końcowego ruchu. Gdy naciśniesz przycisk, Wojna skoczy na jego plecy, a Niszczyciel poleci wysoko w powietrze. Gdy ikona pojawi się ponownie, naciśnij kilkakrotnie przydzielony przycisk, aby zakończyć pierwszy etap walki.

Jeśli spróbujesz ukończyć bitwę bez użycia Pożogi, będziesz musiał pozostać bardzo blisko obrzeża pola bitwy, podczas gdy on będzie cię szarżował pieszo. Kiedy zaatakuje cię świecącą przednią łapą; odskocz w jedną lub drugą stronę (przez większość czasu to nie ma znaczenia), aby uniknąć jego uderzenia. Jeśli Abaddon dotrze do ściany, na chwilę się zatrzyma i przygotuje do ucieczki. Zwykle jest możliwe dotarcie do niego pieszo podczas tej przerwy, ponieważ będzie on zbyt daleko, aby zaangażować się przed ponownym biegiem. Jednak ze względu na ścianę zwykle będzie zatrzymywał się wystarczająco blisko Wojny, aby można było go zaatakować. Podczas fazy lotu można także walczyć z nim pieszo. Kiedy uniesie się w powietrzu, po prostu stań w jednym miejscu i poczekaj, aż spadnie. Jeśli aktywujesz Kontrujący Blok dokładnie w momencie, w którym wyląduje na Wojnie, bohater nie odniesie żadnych obrażeń i skontruje. Możliwe jest również, przy użyciu odpowiednich przedmiotów i mocy gniewu, tankowanie trafień bez kontrataku i po prostu czekanie na zakończenie fazy lotu.

Faza 2[]

W drugiej fazie Niszczyciel zmieni się Upadłą wersję swojej dawnej postaci. Abaddon zablokuje większość twoich ciosów w zwarciu, więc zazwyczaj konieczne jest zaatakowanie go natychmiast po zakończeniu sekwencji ataku. Z nieznanego powodu nie można użyć Formy Chaosu w tej fazie bitwy, ponieważ Abaddon natychmiast przerwie każdą próbę jej użycia, a Wojna powróci do swojej normalnej postaci. Czasami teleportuje się w powietrze poza zasięgiem, lewituje i rzuca jeden po drugim trzy ogromne skały, przed którymi należy szybko odskoczyć. Po zakończeniu tego ruchu bardzo szybko cię zaatakuje, podobnie jak Tiamat. Na szczęście większość jego ataków w walce wręcz można skontrować, co oszałamia Abaddona. Prawidłowo wykonany Kontrujący Blok pomoże ci niezwykle szybko pokonać Abaddona. W trakcie walki będą też chwile, w których Wojna i Abaddon będą blokować swoje ataki w trakcie krótkiej animacji szermierki, podczas której musisz kilkakrotnie i szybko naciskać przydzielony przycisk. Po tym, jak proces ten zostanie powtórzony trzy razy, Wojna rozbroi i mocno zranieni Abaddona, po czym nastąpi przerywnik filmowy, w którym Wojna oderwie mu skrzydła i przebije go ostrzem Armagedonu.

Ciekawostki[]

  • Jest jednym z niewielu aniołów o pierzastych skrzydłach.
  • Abaddon to Hebrajski termin oznaczający zniszczenie lub zgubę (wym. avadon).
  • Abaddon to Egipski synonim dla Niszczyciela (wym. avaton).
  • W Apokalipsie Jana Abaddon jest utożsamiany z Apollyonem, który jest greckim określeniem „Niszczyciel”.
  • Anioł Abaddon jest wspomniany tylko raz w Biblii jako Anioł Otchłani w związku z apokalipsą: „I mieli nad sobą króla [szarańcza], który jest aniołem otchłani, którego imię w języku hebrajskim jest Abaddon, ale w języku greckim ma na imię Apollyon ”. (Księga Objawienia 9:11)
  • Podczas ostatniej części walki z bossem czarne skrzydła Abaddona, jego długa katana i atak rzucający meteoryty są bardzo podobne do ataków Sephiroth'a z serii Final Fantasy.
  • Termin „Wolisz służyć w Niebie, czy rządzić w Piekle?” to bezpośredni cytat z pierwszego rozdziału Utraconego Raju Johna Miltona. W pierwszej grze Lilith mówi to Abaddonowi, zanim przemieniła go w Niszczyciela, a następnie Abaddon zadaje to samo pytanie Wojnie, podczas próby przekonania go, aby ten do niego dołączył.
  • W Darksiders II Muria ujawnia, że ​​jednym z jego prawdziwych imion przed zostaniem Niszczycielem był Vovin, co w języku anielskim oznacza „Smok”.
  • Jego historia jest podobna do historii Śmiercioskrzydłego z World of Warcraft. Dzielą także wspólny tytuł: Niszczyciel.
  • Kiedy Abaddon teleportuje się, by wystrzelić gigantyczne skały w Wojnę, w drugiej fazie możesz przemienić się w Siewce Chaosu, aby uniknąć obrażeń. Jednak po zakończonym ataku Abaddon, zmusi Wojnę do powrotu do normalnej postaci.
Advertisement