Darksiders Wiki
Advertisement
„„Żmijowe Jamy… Pradawne ścieżki, ciągnące się pod powierzchnią tego martwego świata… i jeszcze dalej. Ja z nich korzystam, a za pewną cenę... Ty też byś mógł.”
— Vulgrim, opowiadając i oferując Wojnie korzystanie ze Żmijowych jam
Darksiders - Wężowe Tunele 2

Żmijowe Jamy to sieć portali używana głównie przez Vulgrima, jako metoda podróżowania z miejsca na miejsce, Jamy mogą go zaprowadzić gdziekolwiek zechce, lecz wpierw musi w Jamach odnaleźć drogę do miejsca do którego chce się dostać, choć do niektórych może dostać się tylko za czymś zezwoleniem patrz Czarna Skała. Służą jako metoda szybkiej podróży po wszechświecie przez Wojnę w Darksiders i Furię Darksiders III.

Historia[]

Żmijowe Jamy to jedna z pozostałości cywilizacji Przedwiecznych, sieć unikalnych ścieżek przez Pustkę między światami, które mogą być używane jako seria skrótów z punktu A do punktu B, zarówno na krótki dystans (między częściami zniszczonego świata w Darksiders), jak i między światami. Żmijowe Jamy były w starożytności domem dla gatunku podobnych do Konstruktów stworzeń dzierżących moce Esencji, lecz poprzez ich pobłażliwość wobec Vulgrima, Żmijowe Jamy stały się jego rozpoznawalnym środkiem podróży.

Darksiders Genesis[]

Demon Samael wysłał Wojnę Jeźdźców i Waśń do miejsca, w którym Vulgrim założył swoją bazę w Pustce. Po walce z Molochem, na krótki czas zamieszkał w niej sam Samaell, a wcześniej demonica Dis po tym, jak została „uratowana”. Wspomniana baza znajduje się obok rękawicy i labiryntu Przewoźnika, w którym Pustka demonstruje swoją wrażliwość, tworząc wyzwania dla Jeźdźców na podstawie ich przygód. Wspomniana baza również stopniowo zapełnia się bronią Mistrzów Demonów, gdy są oni pokonywani przez Jeźdźców w trakcie próby wyśledzenia Lucyfera i poznania jego spisku.

Pustka jest gospodarzem Tygla, małego Koloseum, w którym odbywają się walki w stylu gladiatorów, w którym Demony biorą do niewoli potwory i walczą w bitwach na śmierć i życie, gdzie obstawiają dusze, a ocaleni odchodzą z wieloma nagrodami.

Darksiders III[]

Eony później między Vulgrimem i konstruktami miało miejsce „drobne nieporozumienie”. Konstrukty, którzy w końcu zmęczyli się demonem koczującym w ich domu i próbowali go eksmitować. W odpowiedzi Vulgrim oszukał dzierżącą Moc Esencji Furię, że Jamy zostały najechane, a ta wytropiła przywódców Strażników Pustki i zabiła Aganosha, Zyona, Roarakka, Dovoxa i najpotężniejszego z nich, Ionosa, poznała prawdę na temat ów "inwazji" i skonfrontowała się z Vulgrimem, grożąc mu pozbawieniem go głowy. Złotousty Demon obiecał Furii i jej braciom bezpłatne wykorzystywanie, już jego Żmijowych Jam i jej własną Zbroję Otchłani, którą prawdopodobnie ukradł. W pustce znajduje się również kolejny, Tygiel, ogromna arena gladiatorów na której wojownicy mogą stoczyć do 100 ciągłych walk z demonami, aniołami, nieumarłymi i stworzeniami z otchłani w pogoni za żetonami Tygla oraz jedną walkę przeciwko panu Tygla, Nikczemnemu K. Za pośrednictwem Vulgrima Furia otrzymuje zaproszenie do udziału w walkach.

Darksiders II[]

Żmijowe Jamy nie służą jako środek transportu Śmierci, a służą Vulgrimowi do poruszania się między światami, w których ten handluje. Pustka nadal jest gospodarzem Tygla, w którym Śmierć może również wziąć udział w maksymalnie 100 ciągłych rundach walk gladiatorów przeciwko Demonicznym, Anielskim i Nieumarłym wrogom, ich Spaczonym wersjom i stworom z Otchłani w pogoni za nagrodami oraz może zawalczyć z Nikczemnym Killingtonem, jeśli wygra zdobędzie fragment Zbroi Otchłani.

Darksiders[]

Darksiders - Wężowe Tunele 3

Żmijowe Jamy służą jako środek transportu w Darksiders, którego Wojna może używać do przemieszczania się z jednego miejsca do drugiego. Są metodą szybkiej podróży, do której Wojna może uzyskać dostęp, aby przejść na skróty przez Zniszczony Świat, a każde miejsce docelowe tworzy unikalną ścieżkę. Jedynymi obszarami, do których Wojna nie może się nimi udać, są Podziemia i Żelazne Sklepienie. Vulgrim pozwala Wojnie używać Żmijowych Jam po tym, jak Nefilim pozwolił mu spojrzeć na bijące serca Wybrańca. Wojna jednak nie wiedział, że Vulgrim wiek wcześniej za cenę swojego życia, udostępnił Furii i jej rodzeństwu bezpładne korzystanie ze Żmijowych Jam do końca ich dni.

W bardziej ograniczonym stopniu Żmijowe Jamy mogą być używane przez Samaela i Azraela, którzy przenoszą Wojnę odpowiednio do Czarnego Tronu i Edenu.

Advertisement