Żałobnica to owadopodobne stworzenie o ogromnych rozmiarach, które rządzi Podziemiem w Zniszczonym Mieście. Jej „zwierzątka”, Rój, również uczyniły z metra swoje legowisko — jest drugim Wybrańcem, którego Wojna musi zabić dla Samaela. Wydaje się, że ma najniższą inteligencję spośród wszystkich Wybrańców, może poza Styksem. Nie odzywa się i zachowuje jak dzika bestia. Jest jednym z czterech trzeciorzędnych antagonistów Darksiderów (pozostałe trzy to Tiamat , Styks Silitha ). 

Streszczenie[]

Po tym, jak Ulthane skierował Wojnę do Podziemi, Jeździec zaczął polować na Żałobnicę. Wojna spotkał ją na początku jej legowiska i ścigał potwora przez opuszczone tunele. W końcu znalazł ją w jej komnacie i pokonał ją, uderzając kilkakrotnie pociągiem w głowę i wyrywając jej serce.

Strategia[]

Piewsze Starcie

Najpierw walczysz z Żałobnicą na początku lochu. Pierwsza walka jest bardzo prosta i nawet na poziomie Apokalipsa powinieneś ją przejść bez zgonu. Podczas pierwszego spotkania nie możesz właściwie zabić Żałobnicy, ponieważ nie masz Rękawicy Wstrząsu, ale na szczęście dla ciebie na podłodze jest broń, którą musisz podnieść, żeby ostrzelać Żałobnicę. Żałobnica spróbuje wystrzelić w ciebie lasery, które podążą za tobą, gdziekolwiek pójdziesz. Lasery nie powinny stanowić większego zagrożenia do czasu drugiego spotkania z Żałobnicą. Musisz strzelać do niej, unikając jednocześnie jej ataków laserowych. Po krótkim ostrzale Żałobnica ucieknie, ale nie martw się, będziesz walczył z nią ponownie w jej leżu.

Drugie Starcie

Żałobnicy w przeciwieństwie do jakiegokolwiek wroga, z którym Wojna walczył do tej pory, nie można zabić, podbiegając do niej i atakując. To nic nie da. Jedynym sposobem na zabicie tego Bossa jest uderzenie go kilka razy wózkiem metra. Jednak w leżu Żałobnicy jest pełno niebieskich kryształów, które blokują tory wózka, ale ładowane uderzenie Rękawicy Wstrząsów lub uderzenie ich w powietrzu załatwi je, w try miga.

Ale musisz działać szybko, ponieważ atak laserowy Żałobnicy może utwardzić kryształy, czyniąc je tymczasowo niewrażliwymi na ataki Rękawicy Wstrząsów. Chociaż Żałobnica musi naładować swój laser po użyciu, a kryształy można zniszczyć po upływie kilku sekund, atak Żałobnicy zawsze naładuje się, zanim kryształy ponownie staną się podatne na ataki Rękawicy Wstrząsów więc aby Wojna nie zatrzymał lasera przed kryształami, należy chodzić po krańcach leża, a kiedy Boss będzie ładować kolejny atak lasera, jak najszybciej zniszczyć tyle kryształów ile się da, ponieważ po zniszczeniu wszystkich bitwa staje się znacznie łatwiejsza.

Wojna musi popchnąć wózek metra do krawędzi tunelu, ponieważ jeśli wjedzie nim na większą część areny to po chwili Żałobnica, stworzy falę uderzeniową, która odrzuci go na początek leża wraz z wózkiem. Sam wózek ochroni go przed jej laserem. Wojna musi uderzyć wózek Rękawicą Wstrząsów, aby zranić Żałobnicę, a następnie z jej pomocą zniszczyć kryształ na jej brzuchu. Po wykonaniu max. 6 ciosów Rękawicą należy zacząć się cofać, ponieważ Żałobnica zacznie walić w ściany, aby zrzucić na Wojnę kawałki sufitu. Jeździec może ich uniknąć dzięki dobremu wyczuciu czasu uników.

Po ustabilizowaniu się struktury Żałobnica przywoła Rój, aby zaatakował Wojnę, a ze względu na ogromną liczbę demonów atakujących go, mogą one pochłonąć dużą część jego zdrowia. Wojna może je pokonać na dwa sposoby:

  1. Chwycić wózek i uderzyć go Rękawicą Wstrząsów, co zabije większość (lub wszystkie) przywołanych do pomieszczenia demonów, a niedobitki, które podlecą do Jeźdźca, można wykończyć szybką egzekucją, co odrobinę go podleczy.
  2. Czekać aż kolejne demony Roju podlecą do Jeźdźca i wykonywać na każdym szybką egzekucję.

Odtąd bitwa przebiega według tego samego schematu: Uderz Żałobnicę wózkiem, co spowoduje wezwanie Roju i/lub atak sufitem. Powtarzaj tak długo, aż pojawi się przycisk egzekucji, a następnie usiądź i obejrzyj scenkę odebrania jej serca.

Ciekawostki[]

  • Podziemia w których żyje Żałobnica to opuszczony system metra.