Darksiders Wiki
Advertisement
„Pięknie wykonany pistolet, który dziesiątkuje wrogów niekończącym się strumieniem nieziemskich pocisków.
Na polach bitew zniszczonej Ziemi, coś takiego jak pistolet mogłoby zostać uznane jako broń zbyt małego kalibru. Łaska – bo o niej mowa, to cztery dymiące po wystrzale lufy. Wydawałoby się, że nic nadzwyczajnego – coś co łatwo przyćmić w porównaniu z bronią dzierżoną zarówno przez anioły, jak i demony. Jednak jest to o wiele bardziej zabójcza broń palna niż się wydaje. Najbardziej zabójcza spluwa, jaką poznał wszechświat.
Łaska generuje własne zapasy śmiercionośnych kul. Szybkostrzelność zatem zależy tylko od tego, jak szybko strzelec może pociągnąć za spust. We wprawnych rękach niekończąca się salwa kul może zniszczyć cały pułk wroga.”
— Opis Łaski

Łaska jest jednym z rewolwerów Waśni, drugi to Odkupienie. Gdy zabijesz Żałobnicę, Wojna wraca do Ulthane'a, który wali młotem w kowadło, aby chwile później oddać Łaskę Wojnie. Wojna wypytuje kowala o powód jego pobytu na Ziemi, na wygnaniu, podczas gdy Łaską celuje w jego głowę.

Łaska wytwarza własne zapasy amunicji, więc nie trzeba go przeładowywać. W przeciwieństwie do Odkupienia Łaska ma nieograniczony „bęben", co oznacza, że Wojna może naciskać spust bez końca. Wadą jest to, że każdy pocisk zadaje znacznie mniej obrażeń niż te wystrzelone przez Odkupienie. Ta broń jest niezbędna do pokonania Czerwi na Prochowisku, w tym Styksa, jednego z Wybrańców.

Chociaż Waśń jest rzeczywiście opisywany, jako dzierżący rewolwer o nazwie Łaska, Wojna zdobywa go w Darksiders od Ulthane'a. Nie jest jasne, w jaki sposób wszedł w jego posiadanie, ale z jego dialogu można się domyślać, że podziwia kunszt jego wykonania, mimo iż jest zbyt „delikatny”, by mógł z niego korzystać. Podobnie jak w przypadku Gwiazdy, obrażenia zadawane przez Łaskę są znacznie zwiększone, gdy Wojna uzyska Legendarne Ulepszenie znane jako Dar Waśni.

Odpowiednik broni, Odkupienie, zostaje zdobyty w Darksiders II przez Śmierć. Nie wiadomo, w jaki sposób i dlaczego pistolety Waśni zostały oddzielone od ich właściciela i siebie nawzajem.

Pod koniec Darksiders III ujawniono, że Jones był Waśnią w przebraniu, nie wiadomo jednak, co się z nim stało po tym, jak Furia odeszła z ludźmi, którzy przeżyli przez portal stworzony przez Ulthane'a.

Ulepszenia[]

Łaska ma następujące ulepszenia, które można kupić od Vulgrima:

  • Pociski Uderzeniowe, 4000 Dusz — Zwiększają obrażenia i szybkostrzelność Łaski.
Advertisement