„Śmierć nie zawsze jest kakofonią agonalnych krzyków towarzyszących uderzeniom w zbroję. Czasami jest to stłumione brzęknięcie... cicha pauza... i ostry kolec przebijający serce. Łańcuch Otchłani to rękawica nie z tego świata, umożliwiająca zlikwidowanie celu w taki właśnie sposób. Narzędzie z oślepiająca prędkością wystrzeliwuje łańcuch zakończony hakiem, który przyczepia się do wrogów oraz ruchomych obiektów. Oprócz zadawania bólu i przyciągania wrogów do siebie, Łańcuch Otchłani można również wykorzystać jako sposób pokonywania przepaści.”
— Opis z Artbooka
Darksiders - Łańcuch Otchłani

Łańcuch Otchłani to rękawica znajdująca się w Żelaznym Sklepieniu, która może wystrzelić łańcuch zakończony włócznią/hakiem, który pozwoli Wojnie przyciągać wrogów do siebie lub odwrotnie.

Łańcuch Otchłani

Można go również użyć do przeskakiwania gigantycznych przepaści zbyt dużych, aby Wojna mógł przeskoczyć je sam. Pomarańczowe punkty chwytania są używane do zawieszania się podczas, gdy niebieskie punkty są używane do huśtania się. Łańcuch Otchłani może być również wystrzelony w demoniczną narośl, aby się do niej przyciągnąć. Jest niezbędny do pokonania niektórych pająków w Żelaznym Sklepieniu i jest bardzo pomocny podczas walki z Silithą.

Ciekawostki[]

  • Osiągnięcie/trofeum „Dotrzyj i dotknij kogoś” zostaje odblokowane po zdobyciu Łańcucha.
  • Inspiracją przy jej tworzeniu, mógł być Hookshot z The Legend of Zelda.
  • Przedmiot o podobnych właściwościach Uścisk Śmierci  jest również dostępny w Darksiders 2.